نمونه پروژه های درسی

دانلود فایل اکسل محاسبات گازهای طبی

با استفاده از این فایل اکسل می توانید محاسبالا تعیین ظرفیت گازهای طبی مورد نیاز برای بیمارستان ها را با توجه به تعداد بخشهای بستری و … در هر بیمارستان محاسبه نمایید. گازهای طبی در تاسیسات بیمارستانها از جمله در اتاقهای عمل و …. بسیار حائز اهمیت هستند. استفاده از این فایل توسط مهندسان تاسیسات اکیدا توصیه میشود و کار محاسبات آنها را راحتتر می نماید.

دانلود فایل اکسل محاسبات تهویه مطبوع مبحث تهویه پارکینگ ماشین

با استفاده از این فایل اکسل می توان محاسبات تهویه مطبوع مبحث تهویه پارکینگ را طبق استانداردهای رایج مانند ASHRAE انجام داد. استفاده از این فایل اکسل برای مقاصد آموزشی و انجام محاسبات پروژه های تهویه مطبوع اکیدا توصیه می شود.
عدم توجه به تهویه مناسب پارکینگ ها مشکلات متعددی را در پاساژها و مراکز خرید ایجاد می نماید. مخصوصا موضوع تامین هوای تازه برای پارکینگها می بایست مورد توجه ویژه قرار گیرد.

دانلود فایل اکسل محاسبات تهویه مطبوع مبحث تعویض هوا air change

با استفاده از این فایل اکسل می توان محاسبات تهویه مطبوع مبحث تعویض هوا را طبق استاندارد های رایج مانند ASHRAE انجام داد. ایتفاده از این فایل برای آموزش و یادگیری دانشجویان و انجام محاسبات پروژه های تهویه مطبوع توسط مهندسان HVAC اکیدا توصیه می شود.

دانلود فایل مرور مقالات پژوهشی درباره توربولاتورها یا تولید کننده های آشفتگی در کلکتورهای خورشیدی به زبان فارسی

در این فایل 67 صفحه ای مروری بر 60 منبع موجود تا سال 2022 در زمینه آشفته سازها یا توبولاتورها در کلکتورهای خورشیدی انجام گرفته است. مطالعه آن برای افراد علاقمند به افزایش راندمان کلکتورهای خورشیدی و تهیه سمینار و نوشتن پایان نامه در این زمینه اکیدا توصیه می شود.

دانلود کد کامپیوتری به زبان فرترن برای حل جریان کوئت با وجود یا بدون وجود گرادیان فشار طولی بین دو صفحه موازی

این کد داری 19 سابروتین می باشد و با استفاده از کمپایلر کامپک ویژوال فرترن ران می شود. آموزش نحوه کارکردن با آن رایگان است. کمپایلر درصورت نیاز بصورت CD برای شما پست می شود.
خروجی های برنامه میدان سرعت و فشار و خطاهای باقیمانده (residual) می باشد.
روش حل معادلات گسسته، حجم محدود با استفاده از شبکه یکنواخت و هم مرکز collocated و با استفاده از الگوریتم ماتریس سه قطری TDMA و سیمپل SIMPLE می باشد.
علاقمندان به یادگیری CFD و روش حجم محدود و الگوریتم SIMPLE می توانند از یادگیری این کد و کد جریان بین دو صفحه موازی موجود در وبسایت با کمک مشاور ما شروع به تمرین کنند. دانشجویان سال آخر کارشناسی و کارشناسی ارشد می توانند از این کد برای شروع یادگیری CFD و کد نویسی حرفه ای به زبان FORTRAN با کمک مشاورین ما استفاده نمایند.

دانلود پروژه درسی ضریب اصطکاک و انتقال حرارت در میکرو و نانو کانالهای مملو از مواد متخلخل

در این گزارش تحقیقی 14 صفحه ای تایپ شده (پروژه درسی)، با در نظر گرفتن لغزش سرعت و پرش دما، شبیه‌سازی عددی مدل جریان دارسی-برینکمن-فورچهیمر و انتقال حرارت جابجایی اجباری در یک میکرو/نانو کانال مملو از مواد متخلخل ارائه می‌شود. با ارتباط دادن ویسکوزیته به عدد نادسن محلی ، Kn ، یک ضریب پخش عمومی بدست آورده شده که می‌تواند محدودۀ وسیعی از رژیمهای Kn جریان را مدل کند. اثر Kn و ضریب دارسی بر توزیع سرعت و دما تشریح می‌گردد. نشان داده می‌شود علیرغم این واقعیت که در اکثر تحقیقات قبلی فرض شده Kn در طول کانال ثابت است، تغییرات Kn به دلیل تغییرات فشار اثرات قابل توجهی بر انتقال حرارت و توزیع دما در سرتاسر سطح مقطع کانال دارند.

دانلود کد کامپیوتری متلب (MATLAB) برای شبیه سازی نحوۀ گرم کردن یکنواخت جرم حرارتی استوانه ای با سوئیچ On/off

در این کد کامپیوتری، معادلۀ حاکم بر گرم کردنِ یک جرم حرارتیِ استوانه‌ای به روش تفاضل محدود حل شده است. برای این منظور، یک گرم‌کنِ حجمیِ دیسک‌شکل با قدرتِ یک کیلو وات در سطح بالایی جرم حرارتی قرار داده شده است. قسمت تحتانی و اطرافِ دیسک توسط عایقی به ضخامت 2 سانتیمتر عایق‌بندی شده و در معرض جابجایی آزاد با محیط قرار گرفته است. همچنین سه سنسور در وسطِ هریک از سطوح دیسک قرار داده شده تا دما را در حین گرم شدنِ آن ثبت کنند. این سه سنسور با علائمِ S_t، S_p و S_b نشان داده شده‌اند.گرمایش بنحوی انجام شده است که دمای دیسک در سرتاسرِ آن کاملاً یکنواخت و برابرِ 90 درجه سانتیگراد باشد. برای شبیه‌سازیِ فرایندِ گرم کردنِ دیسک تا دمای اولیۀ مذکور، به این ترتیب عمل می‌شود: مادامی‌که دما به دمای مورد نظر نرسیده است، گرم‌کن روشن است، زمانی‌که دما در سنسور بالایی (S_t) 1 درجه بیشتر از℃90شد، با استفاده از یک کنترلرگرم‌کن خاموش می‌شود و هنگامی‌که بواسطۀ هدایت حرارت در داخل جسم و نیز انتقال حرارت از اطراف جسم، دما در این سنسور 1 درجه کمتر از ℃90شد، گرم‌کن روشن می‌شود. این امر تا جایی ادامه می‌یابد که دیسک بطور یکنواخت گرم شود.
در این راستا، ناحیۀ حل با استفاده از سلول‌های محاسباتیِ مستطیلی بطور یکنواخت و ساختاریافته، شبکه‌بندی شده و از تفاضل مرکزی مرتبه دوم برای گسسته‌سازی معادلۀ حاکم استفاده شده است. معادلۀ هدایت حرارت گذرا به روش صریح حل شده است.
پس از حل عددی معادلات، تاریخچۀ دمایی در 3 سنسورحین فرایندِگرمایش بدست می‌آید و نمودار دما برحسب زمان در محل سنسورها رسم می‌گردد. همچنین،کانتور دما حینِ حل ترسیم می‌شود.

دانلود کد کامپیوتری متلب (MATLAB) خنک کاری یک جرم حرارتی استوانه ای شکل با استفاده از جت برخوردی دوفازی

در این کد کامپیوتری، معادلۀ حاکم بر خنک‌کاریِ یک جرم حرارتیِ استوانه‌ای به روش تفاضل محدود حل شده است. صفحۀ فوقانیِ دیسک در معرض یک جتِ برخوردیِ دوفازی قرار گرفته و قسمت تحتانی و اطرافِ آن توسط عایقی به ضخامت 2 سانتیمتر عایق‌بندی شده و در معرض جابجایی آزاد با محیط قرار گرفته است. ناحیۀ حل با استفاده از سلول‌های محاسباتیِ مستطیلی بطوریکنواخت و ساختاریافته، شبکه‌بندی شده و از تفاضل مرکزی مرتبه دوم برای گسسته‌سازی معادلۀ حاکم استفاده شده است. معادلۀ هدایت حرارت گذرا به روش صریح حل شده است.
پس از حل عددی معادلات، تاریخچۀ دمایی در 10 سنسور که در فاصلۀ 1 میلیمتری از سطح بالایی قرار گرفته‌اند، حین برخورد جت به صفحۀ فوقانی بدست می‌آید و نمودار دما برحسب زمان در محل سنسورها رسم می‌گردد. همچنین، کانتور دما حینِ حل ترسیم می شود.

دانلود پروژه درسی حل عددی معادلات ناویر استوکس دوبعدی برای جریان داخل محفظه (cavity) به روش حجم محدود در اعداد رینولدز مختلف

در این پروژه به حل معادلات ناویر استوکس دوبعدی برای یک محفظه Cavity مستطیلی شکل با ابعاد 1 متر در 1 متر (مربع) با شرایط مرزی ذکر شده در صورت مسئله پرداخته شده است. حل این معادلات به روش حجم محدود و بر مبنای الگویتم سیمپل انجام شده است. گسسته سازی جملات جابجایی بر مبنای طرح های عددی آپ ویند مرتبه اول، هیبرید، نمایی و پاورلا (به شرح موجود در کتاب پاتانکار) بوده است. کد کامپیوتری تهیه شده برای محفظه های مستطیلی با ابعاد دیگر نیز قابل استفاده است.
درفصل 1 صورت سوال پروژه، در فصل 2 شرح مسأله، فصل 3 معادلات و فرم گسسته سازی شده آنها و روش انجام گسسته سازی، در فصل 4 روند حل مسأله، در فصل 5 نتیجه گیری و جمعبندی نتایج و در انتها کد نوشته شده در محیط فرترن آورده شده است.

عنوان گزارش:
حل عددی جریان سیال تراکم ناپذیر داخل یک حفره (CAVITY) مستطیلی شکل
در اعداد رینولدز 100 و 250 و 500 و 1000 به روش حجم محدود

فهرست مطالب
فصل اول: مقدمه
فصل دوم: شرح مسأله
قصل سوم: معادلات و فرم گسسته سازی شده آنها و روش انجام گسسته سازی
فصل چهارم: روند حل مسأله
توضیح و شماتیک الگوریتم حل
تحلیل نتایج بدست آمده
کانتورهای مؤلفه های سرعت
همگرایی و ارضاء معادلات بقا
فصل پنجم: نتیجه گیری و جمعبندی نهایی
منابع و مراجع
متن کد کامپیوتری
تعداد صفحات گزارش فارسی تایپ شده 26 صفحه و متن کد کامپیوتری که در انتهای گزارش آورده شده 38 صفحه می باشد (مجموعاً 64 صفحه)
هر دو فایل word و pdf در فایل زیپ موجود روی وبسایت وجود دارد.
مشاوره دربارۀ هرگونه استفاده از مطالب این پروژه و ران گرفتن کد کامپیوتری و تغییر یا توسعۀ آن رایگان می باشد.
جهت کسب اطلاعات بیشتر از طریق منوی تماس با ما در وبسایت (از طریق ایمیل یا واتساپ) اقدام فرمایید.

دانلود فایل توضیحات پروژه شبیه سازی و تجزیه و تحلیل عددی جریان هوای داخل یک اتاق جهت یافتن بهترین مکان برای نصب و بهترین دما ی رادیاتور جهت گرمایش یکنواخت اتاق با استفاده از دینامیک سیالات محاسباتی (CFD)

در این پژوهش فرایند گرمایش هوای یک اتاق با رادیاتور و پنجره و درز ورودی هوا از در برای ارزیابی عملکرد یک سیستم گرمایشی با رادیاتور استاندارد خانگی در سه دما شبیه سازی گردیده است. هدف از این پژوهش، تغییر مکان رادیاتور در زیر پنجره در راستای افقی و عمودی و رسیدن به ایده آل ترین دما جهت گرمایش در اتاق برای نصب رادیاتور، انتقال حرارت بهتر و در کنار آن مصرف انرژی کمتر با استفاده از نرم افزار های گمبیت و فلوئنت می باشد. معادلات حاکم بر جریان و معادله انرژی در حالت ناپایا و جریان آرام و سه بعدی و تراکم پذیر در نظر گرفته شده است. معادلات حاکم با استفاده از روش حجم محدود در نرم افزار فلوئنت حل شده اند. برای حل عددی از طرح کونیک و الگوریتم پیزو استفاده شده است. نتایج شبیه سازی و بررسی پلاتها و کانتورهای دما بصورت کمی و کیفی نشان می دهد رادیاتور نمونه 2 با کمترین فاصله از ديوار ، بهترین موقعيت نصب در اتاق را برای گرمایش هوا دارد. نمودارها و کانتورهای تغییر دمای هوا در نقاط مختلف با زمان نیز ارائه شده اند. (تعداد صفحات این فایل 7)

شبیه سازی و تجزيه و تحليل عددي جریان هوای داخل یک اتاق جهت یافتن بهترین محل نصب دریچه هوا جهت خنک کردن سریع اتاق

در این پروژه توزیع هوا توسط دریچه هوا در یک اتاق با پنجره و درز ورودی هوا جهت بررسی عملکرد دریچه های هوا شبیه سازی گردیده است. هدف از این پژوهش ، تغییر محل نصب دریچه جهت یافتن بهترین محل قرار گیری دریچه ، توزیع هوای بهتر و مصرف انرژی کمتر با توجه حصول دمای مطلوب در مدت زمان کمتر می باشد. معادلات حاکم بر جریان ، مغشوش، گذرا ، تراکم ناپذیر و سه بعدی در نظر گرفته شده است. شبیه سازی به کمک نرم افزار گمبیت انجام شده و معادلات حاکم به روش حجم محدود در نرم افزار فلوئنت حل شده اند. برای حل عددی از روش کوئیک و الگوریتم پیزو استفاده شده است. نتایج شبیه سازی و بررسی کانتورهای دما و سرعت نشان می دهد مدل 4 در مقایسه با مدل 1 یا مدل استاندارد روند بهتری از خنک شدن هوا را نشان می دهد.

دانلود فایل توضیحات پروژه بررسي سه بعدي عملکرد دسته لوله با لوله هاي بيضوي پره دار به کمک نرم افزار فلوئنت و مقايسه آن با داده هاي تجربي و همچنين مقايسه با عملکرد دسته لوله با لوله هاي دايروي پره دار در چندين عدد رينولدز

در پژوهش حاضر، ميدان جريان و دما و افت فشار اطراف دسته لوله ها در جريان سيال نيوتني آرام و آشفته سه بعدي در اعداد رينولدز مختلف بررسي شدند. حل مستقل از شبکه در حالتهاي مختلف بدست آمده و بايکديگر و با روابط تجربي محققين قبلي مقايسه شدند. نتايج مطابقت خوبي با نتايج تجربي داشتند و برخي از مهمترين نتايج ديگر به شرح زير است:
1) مقايسه عملکرد دسته لوله بيضوي و دايروي پره دار
2) توزيع دما در اطراف دسته لوله به ازاي سرعت هاي مختلف در رژيم جريان آرام و آشفته
3) توزيع فشار در اطراف دسته لوله به ازاي سرعت هاي مختلف در رژيم جريان آرام و آشفته
4) بردارهاي سرعت اطراف دسته لوله به ازاي سرعت هاي مختلف در رژيم جريان آرام و آشفته
5) توزيع دما در روي دسته لوله به ازاي سرعت هاي مختلف در رژيم جريان آرام و آشفته
(تعداد صفحات این فایل 16)

دانلود فایل حل عددی جریان سه بعدی حول یک اژدر با استفاده از دینامیک سیالات محاسباتی (CFD)

اژدرMU-90 یکی از پیشرفته ترین اژدرهای سبک وزن اروپا است که توسط شرکت ایتالیایی-فرانسوی ساخته شده است. این اژدر توانایی استفاده از سامانه هدایت آشیانه یاب را دارد که از طریق سنسورهای مورد نظر به آنالیز صدای های دریافتی پرداخته و به سمت صدای حاصل از حرکت هدف خود جذب می شود. سیستم پیشران این اژدر با باتری کار می کند.
در این پژوهش، جریان سیال بصورت ماندگار، تراکم ناپذیر و آشفته فرض شده و از اثرات کاویتاسیون جزئی صرف نظر شده است. عدد رینولدز در همه حالت ها بیشتر از320,000 می باشد.

دانلود فایل توضیحات پروژه درسی مقايسه نتايج حل عددي (CFD) سه مدل آشفتگي LESو k-ω SST و k-ε RNG براي پيش بيني افت فشار و انتقال حرارت در جريان سه بعدي اطراف يک دسته لوله با آرايش مثلثي

در پژوهش حاضر، ميدان جريان و دما و افت فشار در طول سه دسته لوله با تخلخل هاي مختلف 0.6 و 0.5 و 0.4 در جريان سيال نيوتني و آشفته سه بعدي با استفاده از سه مدل آشفتگي k-є RNG و k-w SST و LES در محدوده اعداد رينولدز 10000 تا 30000 با استفاده از یک کامپیوتر قوی بررسي شده اند. حل مستقل از شبکه در حالتهاي مختلف بدست آمده و بايکديگر و با روابط تجربي محققين قبلي مقايسه شدند. نتايج مطابقت خوبي با نتايج تجربي داشتند و برخي از مهمترين نتايج ديگر به شرح زير است:
درخصوص ميدان سرعت، مشاهده شد اختلافات شديدي بين مدلهاي مختلف در پيش بيني گردابه هاي پشت رديف آخر لوله ها مشاهده مي شود. مدل LES در مجموع تصوير بهتري از فيزيک جريان و انتقال حرارت بدست مي دهد. بعد از آن مدل k-w SST نتایج بهتری نسبت به k-є RNG بدست داده است.
درخصوص ميدان دما و ضريب انتقال حرارت جابجايي و عدد ناسلت، مشاهده شد اختلافات جزئي بين مدلهاي مختلف در پيش بيني اين کميت ها مشاهده مي شود. مدل LES در مجموع نتايج بهتري در براورد انتقال حرارت بدست مي دهد. بعد از آن نتایج مدل k-w SST بهتر از مدل k-є RNG بوده است.
نمونه هایی از کانتورهای سرعت بدست آمده در شکلهای داخل فایل نشان داده شده است. جهت کسب اطلاعات بیشتر دربارۀ جزئیات این پژوهش و دریافت داده های عددی و فایلهای مش بندی و فلوئنت می توانید با ما تماس حاصل فرمایید.
(تعداد صفحات این فایل 4)

دانلود کد کامپیوتری حل معادلات جریان بخار تراکم ناپذیر و ماندگار(ناویر استوکس) در یک لوله گرمایی حلقوی با مقطع دایره (concentric annular heat pipe) به روش حجم محدود (finite volume) و الگوریتم سیمپل آر (SIMPLER) به زبان فرترن با استفاده از شبکه هم مرکز (collocated) یکنواخت در مختصات استوانه ای R-Z

این کد کامپیوتری متشکل از 48 سابروتین می باشد و معادلات جریان آرام و تراکم ناپذیر دوبعدی (ناویر-استوکس) بخار آب در حالت ماندگار (steady-state) داخل یک لوله گرمایی حلقوی با مقطع دایره را حل می کند. توضیحات کافی در مورد عملکرد هر سابروتین داخل متن فایلها نوشته شده و متن کد بسیار ساده و قابل فهم است. طول بخشهای اواپراتور، کندانسور و آدیاباتیک و سرعت شعاعی تزریق و مکش جریان بخار در قسمتهای اواپراتور و کندانسور قابل تعریف بوده و کد در رژیم جریان آرام کار می کند. طول لوله گرمایی در این برنامه بعنوان نمونه با totalL=1.0 m و شعاع داخلی و خارجی آن به ترتیب Rvi=0.01 m و Rvo=0.05 m در نظر گرفته شده است. کاربر گرامی پس از دانلود فایل زیپ و باز کردن آن در یک فولدر مشخص می بایست از کمپایلرهای معروف فرترن مانند دیجیتال فرترن ورژن 6 یا compaq visual fortran ورژن 6.5 استفاده نماید. برای تهیه این نرم افزار می توانید از طریق منوی تماس با ما درخواست خود را ارسال فرمایید. اگرچه که کد مورد اشاره با تغییرات جزئی در کمپایلرهای جدیدتر هم قابل استفاده است. لطفا قبل از شروع به ساختن project یا ران کردن کد دقت فرمایید که همه فایلها به درستی انتقال یافته اند و متن آنها به هم نریخته باشد و سپس اقدام به ران کردن نمایید. در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید با کارشناس ما از طریق منوی تماس با ما تماس حاصل فرمایید. این برنامه از یک مش یا شبکه محاسباتی یکنواخت برای حل معادلات مومنتوم استفاده کرده و الگوریتم حل معادلات SIMPLER و اسکیم (scheme) یا طرح گسسته سازی جملات جابجایی، پاورلا و نوع میانیابی فشار-سرعت، رای-چو (Rhie-Chow) می باشد. شبکه محاسباتی مورد استفاده برای حل معادلات مومنتوم از نوع هم مرکز (collocated) و یکنواخت بوده و می توان با افزایش تعداد سلولهای محاسباتی در سابروتین SETUP و سابروتینهای دیگر آنرا به اندازه کافی مخصوصاً در نزدیکی دیواره های لوله ها ریز نمود تا اثرات تغییرات سرعت و گرادیانها در لایه های مرزی سرعت و حرارت در محاسبات عددی دقیق محاسبه شود. کد مورد نظر قابلیت توسعه داشته و به گونه ای حرفه ای نوشته شده تا به راحتی برای حل مسائل دیگر مثلاً لوله گرمایی معمولی با تغییرات جزئی در شرایط مرزی قابل استفاده باشد. سابروتین main سابروتین اصلی کد می باشد که مراحل محاسبه و ترتیب صدا زدن سابروتینهای دیگر و عملکرد سابروتینها در آن مشخص است. دقت نمایید که در فایل setup کلیه تنظیمهای اولیه کد انجام می گیرد. مقدار عدد رینولدز شعاعی تزریق و مکش در اواپراتور و کندانسور برابر با 0.6 و 3.0 و طول بخشهای اواپراتور و کندانسور و آدیاباتیک به ترتیب برابر با 0.2 و 0.6 و 0.2 متر در نظر گرفته شده و با کار محققین قبلی اعتبارسنجی شده است. ولی می توانید در اعداد رینولدز مختلف با تغییر پارامترهای داخل سابروتین setup مانند خواص سیال یا ابعاد لوله گرمایی و مقدار سرعتهای مکش و تزریق کد را ران کنید و خروجی بگیرید. خروجی های این کد کامپیوتری تعدادی فایل هستند که در آنها مختصات نقاط شبکه محاسباتی، مقادیر سرعت در جهتهای r و z و میدان فشار و دما بصورت فایلهایی با پسوند dat. دخیره می شود. این فایلها را براحتی می توانید با نرم افزارهای مختلف گرافیکی از جمله techplot باز کرده و پروفیلهای سرعت، خطوط جریان و کانتورهای سرعت و فشار و دما را در طول بخشهای مختلف اواپراتور، کندانسور و آدیاباتیک ترسیم و داده های مورد نیاز خود را استخراج کنید. دقت کنید وقتی عدد رینولدز را بالا می برید ممکن است محاسبات واگرا شود بنابراین لازم است مقدار ضرایب underrelax را کاهش دهید. کد مورد نظر در محدوده وسیعی از اعداد رینولدز شعاعی دارای سرعت همگرایی چندبرابری نسبت به الگوریتمهای SIMPLE و SIMPLEC بوده و در آن از یک روش ترکیبی و نوآورانه برای افزایش سرعت همگرایی استفاده شده است به گونه ای که با ضرایب زیر تخفیف 1 نیز کار می کند.
داشتن اطلاعات کافی دربارۀ روش حجم محدود و زبان برنامه نویسی فرترن و جریان داخل لوله گرمایی حلقوی قبل از استفاده از این کد کامپیوتری ضروری است. چنانچه علاقمند به یادگیری جزئیات derivation فرمولهای گسسته سازی هستید، میتوانید از طریق منوی تماس با ما در این وبسایت با ما تماس حاصل فرمایید. استفاده از این کد برای مقاصد آموزشی توسط اساتید دانشگاه و مدرسین CFD و روش حجم کنترل و نوشتن مقالات ISI مختلف نیز بعنوان یک کد پایه و اولیه توصیه می شود (کتاب مرجع-پاتانکار Patankar). در این برنامه فانکشن های سایر طرحهای گسسته سازی جملات جابجایی مانند طرح نمایی، هیبرید و آپ ویند مرتبه اول نیز در سابروتین WVCOEF قرار داده شده و به سادگی قابل استفاده و ران گرفتن و مقایسه می باشد. آموزش جزئیات بیشتر این کد کامپیوتری رایگان می باشد. چنانچه مایل هستید بدون خرید کد داده هایی را در رینولدزهای مختلف از این کد دریافت نمایید میتوانید از طریق منوی تماس با ما درخواست خود را ارسال نمایید تا ما با ران گرفتن این کد (مثلاً در اعداد رینولدز یا هندسه های مختلف) داده های مورد نظر شما را ارسال نماییم. با ران کردن در حالتهای مختلف و توسعه این کد کامپیوتری می توانید پروژه های درسی یا عددی مشابه را به انجام رسانده و یا روشها و طرحهای محاسبات عددی متعدد در CFD را تحربه نمایید. کارشناسان ما در هر مورد به شما مشاوره های لازم را بصورت رایگان ارائه خواهند داد.
مشخصات نویسنده کد کامپیوتری: دکتر محمد لایقی-دکترای مهندسی مکانیک-گرایش تبدیل انرژی-فارغ التحصیل دانشگاه صنعتی شریف

دانلود کد کامپیوتری حل معادلات جریان بخار تراکم ناپذیر و ماندگار(ناویر استوکس) در یک لوله گرمایی حلقوی با مقطع دایره (concentric annular heat pipe) به روش حجم محدود (finite volume) و الگوریتم سیمپل سی (SIMPLEC) به زبان فرترن با استفاده از شبکه هم مرکز (collocated) یکنواخت در مختصات استوانه ای R-Z

این کد کامپیوتری متشکل از 41 سابروتین می باشد و معادلات جریان آرام و تراکم ناپذیر دوبعدی (ناویر-استوکس) بخار آب در حالت ماندگار (steady-state) داخل یک لوله گرمایی حلقوی با مقطع دایره را حل می کند. توضیحات کافی در مورد عملکرد هر سابروتین داخل متن فایلها نوشته شده و متن کد بسیار ساده و قابل فهم است. طول بخشهای اواپراتور، کندانسور و آدیاباتیک و سرعت شعاعی تزریق و مکش جریان بخار در قسمتهای اواپراتور و کندانسور قابل تعریف بوده و کد در رژیم جریان آرام کار می کند. طول لوله گرمایی در این برنامه بعنوان نمونه با totalL=1.0 m و شعاع داخلی و خارجی آن به ترتیب Rvi=0.01 m و Rvo=0.05 m در نظر گرفته شده است. کاربر گرامی پس از دانلود فایل زیپ و باز کردن آن در یک فولدر مشخص می بایست از کمپایلرهای معروف فرترن مانند دیجیتال فرترن ورژن 6 یا compaq visual fortran ورژن 6.5 استفاده نماید. برای تهیه این نرم افزار می توانید از طریق منوی تماس با ما درخواست خود را ارسال فرمایید. اگرچه که کد مورد اشاره با تغییرات جزئی در کمپایلرهای جدیدتر هم قابل استفاده است. لطفا قبل از شروع به ساختن project یا ران کردن کد دقت فرمایید که همه فایلها به درستی انتقال یافته اند و متن آنها به هم نریخته باشد و سپس اقدام به ران کردن نمایید. در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید با کارشناس ما از طریق منوی تماس با ما تماس حاصل فرمایید. این برنامه از یک مش یا شبکه محاسباتی یکنواخت برای حل معادلات مومنتوم استفاده کرده و الگوریتم حل معادلات SIMPLEC و اسکیم (scheme) یا طرح گسسته سازی جملات جابجایی، پاورلا و نوع میانیابی فشار-سرعت، رای-چو (Rhie-Chow) می باشد. شبکه محاسباتی مورد استفاده برای حل معادلات مومنتوم از نوع هم مرکز (collocated) و یکنواخت بوده و می توان با افزایش تعداد سلولهای محاسباتی در سابروتین SETUP و سابروتینهای دیگر آنرا به اندازه کافی مخصوصاً در نزدیکی دیواره های لوله ها ریز نمود تا اثرات تغییرات سرعت و گرادیانها در لایه های مرزی سرعت و حرارت در محاسبات عددی دقیق محاسبه شود. کد مورد نظر قابلیت توسعه داشته و به گونه ای حرفه ای نوشته شده تا به راحتی برای حل مسائل دیگر مثلاً لوله گرمایی معمولی با تغییرات جزئی در شرایط مرزی قابل استفاده باشد. سابروتین main سابروتین اصلی کد می باشد که مراحل محاسبه و ترتیب صدا زدن سابروتینهای دیگر و عملکرد سابروتینها در آن مشخص است. دقت نمایید که در فایل setup کلیه تنظیمهای اولیه کد انجام می گیرد. مقدار عدد رینولدز شعاعی تزریق و مکش در اواپراتور و کندانسور برابر با 0.6 و 3.0 و طول بخشهای اواپراتور و کندانسور و آدیاباتیک به ترتیب برابر با 0.2 و 0.6 و 0.2 متر در نظر گرفته شده و با کار محققین قبلی اعتبارسنجی شده است. ولی می توانید در اعداد رینولدز مختلف با تغییر پارامترهای داخل سابروتین setup مانند خواص سیال یا ابعاد لوله گرمایی و مقدار سرعتهای مکش و تزریق کد را ران کنید و خروجی بگیرید. خروجی های این کد کامپیوتری تعدادی فایل هستند که در آنها مختصات نقاط شبکه محاسباتی، مقادیر سرعت در جهتهای r و z و میدان فشار و دما بصورت فایلهایی با پسوند dat. دخیره می شود. این فایلها را براحتی می توانید با نرم افزارهای مختلف گرافیکی از جمله techplot باز کرده و پروفیلهای سرعت، خطوط جریان و کانتورهای سرعت و فشار و دما را در طول بخشهای مختلف اواپراتور، کندانسور و آدیاباتیک ترسیم و داده های مورد نیاز خود را استخراج کنید. دقت کنید وقتی عدد رینولدز را بالا می برید ممکن است محاسبات واگرا شود بنابراین لازم است مقدار ضرایب underrelax را کاهش دهید.
داشتن اطلاعات کافی دربارۀ روش حجم محدود و زبان برنامه نویسی فرترن و جریان داخل لوله گرمایی حلقوی قبل از استفاده از این کد کامپیوتری ضروری است. چنانچه علاقمند به یادگیری جزئیات derivation فرمولهای گسسته سازی هستید، میتوانید از طریق منوی تماس با ما در این وبسایت با ما تماس حاصل فرمایید. استفاده از این کد برای مقاصد آموزشی توسط اساتید دانشگاه و مدرسین CFD و روش حجم کنترل و نوشتن مقالات ISI مختلف نیز بعنوان یک کد پایه و اولیه توصیه می شود (کتاب مرجع-پاتانکار Patankar). در این برنامه فانکشن های سایر طرحهای گسسته سازی جملات جابجایی مانند طرح نمایی، هیبرید و آپ ویند مرتبه اول نیز در سابروتین WVCOEF قرار داده شده و به سادگی قابل استفاده و ران گرفتن و مقایسه می باشد. آموزش جزئیات بیشتر این کد کامپیوتری رایگان می باشد. چنانچه مایل هستید بدون خرید کد داده هایی را در رینولدزهای مختلف از این کد دریافت نمایید میتوانید از طریق منوی تماس با ما درخواست خود را ارسال نمایید تا ما با ران گرفتن این کد (مثلاً در اعداد رینولدز یا هندسه های مختلف) داده های مورد نظر شما را ارسال نماییم. با ران کردن در حالتهای مختلف و توسعه این کد کامپیوتری می توانید پروژه های درسی یا عددی مشابه را به انجام رسانده و یا روشها و طرحهای محاسبات عددی متعدد در CFD را تحربه نمایید. کارشناسان ما در هر مورد به شما مشاوره های لازم را بصورت رایگان ارائه خواهند داد. تجربه نشان داده که سرعت همگرایی الگوریتم SIMPLEC از الگوریتم SIMPLE در بسیاری از موارد بیشتر است اما این قضیه کلی نیست و در برخی اعداد رینولدز یا هندسه های دیگر ممکن است نوسانات بیشتری در میدان قشار ملاحظه شده و محاسبات ناپایدار شود. تحت این شرایط با تنظیم ضرایب زیر تخفیف (underrelaxation) می توان در اکثر موارد محاسبات را پایدار نمود.
مشخصات نویسنده کد کامپیوتری: دکتر محمد لایقی-دکترای مهندسی مکانیک-گرایش تبدیل انرژی-فارغ التحصیل دانشگاه صنعتی شریف

دانلود کد کامپیوتری حل معادلات جریان بخار تراکم ناپذیر و ماندگار(ناویر استوکس) در یک لوله گرمایی حلقوی با مقطع دایره (concentric annular heat pipe) به روش حجم محدود (finite volume) و الگوریتم سیمپل (SIMPLE) به زبان فرترن با استفاده از شبکه هم مرکز (collocated) یکنواخت در مختصات استوانه ای R-Z

این کد کامپیوتری متشکل از 41 سابروتین می باشد و معادلات جریان آرام و تراکم ناپذیر دوبعدی (ناویر-استوکس) بخار آب در حالت ماندگار (steady-state) داخل یک لوله گرمایی حلقوی با مقطع دایره را حل می کند. توضیحات کافی در مورد عملکرد هر سابروتین داخل متن فایلها نوشته شده و متن کد بسیار ساده و قابل فهم است. طول بخشهای اواپراتور، کندانسور و آدیاباتیک و سرعت شعاعی تزریق و مکش جریان بخار در قسمتهای اواپراتور و کندانسور قابل تعریف بوده و کد در رژیم جریان آرام کار می کند. طول لوله گرمایی در این برنامه بعنوان نمونه با totalL=1.0 m و شعاع داخلی و خارجی آن به ترتیب Rvi=0.01 m و Rvo=0.05 m در نظر گرفته شده است. کاربر گرامی پس از دانلود فایل زیپ و باز کردن آن در یک فولدر مشخص می بایست از کمپایلرهای معروف فرترن مانند دیجیتال فرترن ورژن 6 یا compaq visual fortran ورژن 6.5 استفاده نماید. برای تهیه این نرم افزار می توانید از طریق منوی تماس با ما درخواست خود را ارسال فرمایید. اگرچه که کد مورد اشاره با تغییرات جزئی در کمپایلرهای جدیدتر هم قابل استفاده است. لطفا قبل از شروع به ساختن project یا ران کردن کد دقت فرمایید که همه فایلها به درستی انتقال یافته اند و متن آنها به هم نریخته باشد و سپس اقدام به ران کردن نمایید. در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید با کارشناس ما از طریق منوی تماس با ما تماس حاصل فرمایید. این برنامه از یک مش یا شبکه محاسباتی یکنواخت برای حل معادلات مومنتوم استفاده کرده و الگوریتم حل معادلات SIMPLE و اسکیم (scheme) یا طرح گسسته سازی جملات جابجایی، پاورلا و نوع میانیابی فشار-سرعت، رای-چو (Rhie-Chow) می باشد. شبکه محاسباتی مورد استفاده برای حل معادلات مومنتوم از نوع هم مرکز (collocated) و یکنواخت بوده و می توان با افزایش تعداد سلولهای محاسباتی در سابروتین SETUP و سابروتینهای دیگر آنرا به اندازه کافی مخصوصاً در نزدیکی دیواره های لوله ها ریز نمود تا اثرات تغییرات سرعت و گرادیانها در لایه های مرزی سرعت و حرارت در محاسبات عددی دقیق محاسبه شود. کد مورد نظر قابلیت توسعه داشته و به گونه ای حرفه ای نوشته شده تا به راحتی برای حل مسائل دیگر مثلاً لوله گرمایی معمولی با تغییرات جزئی در شرایط مرزی قابل استفاده باشد. سابروتین main سابروتین اصلی کد می باشد که مراحل محاسبه و ترتیب صدا زدن سابروتینهای دیگر و عملکرد سابروتینها در آن مشخص است. دقت نمایید که در فایل setup کلیه تنظیمهای اولیه کد انجام می گیرد. مقدار عدد رینولدز شعاعی تزریق و مکش در اواپراتور و کندانسور برابر با 0.6 و 3.0 و طول بخشهای اواپراتور و کندانسور و آدیاباتیک به ترتیب برابر با 0.2 و 0.6 و 0.2 متر در نظر گرفته شده و با کار محققین قبلی اعتبارسنجی شده است. ولی می توانید در اعداد رینولدز مختلف با تغییر پارامترهای داخل سابروتین setup مانند خواص سیال یا ابعاد لوله گرمایی و مقدار سرعتهای مکش و تزریق کد را ران کنید و خروجی بگیرید. خروجی های این کد کامپیوتری تعدادی فایل هستند که در آنها مختصات نقاط شبکه محاسباتی، مقادیر سرعت در جهتهای r و z و میدان فشار و دما بصورت فایلهایی با پسوند dat. دخیره می شود. این فایلها را براحتی می توانید با نرم افزارهای مختلف گرافیکی از جمله techplot باز کرده و پروفیلهای سرعت، خطوط جریان و کانتورهای سرعت و فشار و دما را در طول بخشهای مختلف اواپراتور، کندانسور و آدیاباتیک ترسیم و داده های مورد نیاز خود را استخراج کنید. دقت کنید وقتی عدد رینولدز را بالا می برید ممکن است محاسبات واگرا شود بنابراین لازم است مقدار ضرایب underrelax را کاهش دهید.
داشتن اطلاعات کافی دربارۀ روش حجم محدود و زبان برنامه نویسی فرترن و جریان داخل لوله گرمایی حلقوی قبل از استفاده از این کد کامپیوتری ضروری است. چنانچه علاقمند به یادگیری جزئیات derivation فرمولهای گسسته سازی هستید، میتوانید از طریق منوی تماس با ما در این وبسایت با ما تماس حاصل فرمایید. استفاده از این کد برای مقاصد آموزشی توسط اساتید دانشگاه و مدرسین CFD و روش حجم کنترل و نوشتن مقالات ISI مختلف نیز بعنوان یک کد پایه و اولیه توصیه می شود (کتاب مرجع-پاتانکار Patankar). در این برنامه فانکشن های سایر طرحهای گسسته سازی جملات جابجایی مانند طرح نمایی، هیبرید و آپ ویند مرتبه اول نیز در سابروتین WVCOEF قرار داده شده و به سادگی قابل استفاده و ران گرفتن و مقایسه می باشد. آموزش جزئیات بیشتر این کد کامپیوتری رایگان می باشد. چنانچه مایل هستید بدون خرید کد داده هایی را در رینولدزهای مختلف از این کد دریافت نمایید میتوانید از طریق منوی تماس با ما درخواست خود را ارسال نمایید تا ما با ران گرفتن این کد (مثلاً در اعداد رینولدز یا هندسه های مختلف) داده های مورد نظر شما را ارسال نماییم. با ران کردن در حالتهای مختلف و توسعه این کد کامپیوتری می توانید پروژه های درسی یا عددی مشابه را به انجام رسانده و یا روشها و طرحهای محاسبات عددی متعدد در CFD را تحربه نمایید. کارشناسان ما در هر مورد به شما مشاوره های لازم را بصورت رایگان ارائه خواهند داد.
مشخصات نویسنده کد کامپیوتری: دکتر محمد لایقی-دکترای مهندسی مکانیک-گرایش تبدیل انرژی-فارغ التحصیل دانشگاه صنعتی شریف

دانلود کد کامپیوتری حل معادلات جریان بخار تراکم ناپذیر و ماندگار(ناویر استوکس) در یک لوله گرمایی معمولی یا حلقوی با مقطع دایره (cylindrical heat pipe or concentric annular heat pipe) به روش حجم محدود (finite volume) و الگوریتم سیمپل (SIMPLE) به زبان فرترن با استفاده از شبکه هم مرکز (collocated) غیر یکنواخت در مختصات استوانه ای R-Z

این کد کامپیوتری متشکل از 45 سابروتین می باشد و معادلات جریان آرام و تراکم ناپذیر دوبعدی (ناویر-استوکس) بخار آب در حالت ماندگار (steady-state) داخل یک لوله گرمایی معمولی با مقطع دایره را حل می کند. توضیحات کافی در مورد عملکرد هر سابروتین داخل متن فایلها نوشته شده و متن کد بسیار ساده و قابل فهم است. طول بخشهای اواپراتور، کندانسور و آدیاباتیک و سرعت شعاعی تزریق و مکش جریان بخار در قسمتهای اواپراتور و کندانسور قابل تعریف بوده و کد در رژیم جریان آرام کار می کند. طول لوله گرمایی در این برنامه بعنوان نمونه با totalL=0.6 m و شعاع آن Rvo=0.0086 m در نظر گرفته شده است. کاربر گرامی پس از دانلود فایل زیپ و باز کردن آن در یک فولدر مشخص می بایست از کمپایلرهای معروف فرترن مانند دیجیتال فرترن ورژن 6 یا compaq visual fortran ورژن 6.5 استفاده نماید. برای تهیه این نرم افزار می توانید از طریق منوی تماس با ما درخواست خود را ارسال فرمایید. اگرچه که کد مورد اشاره با تغییرات جزئی در کمپایلرهای جدیدتر هم قابل استفاده است. لطفا قبل از شروع به ساختن project یا ران کردن کد دقت فرمایید که همه فایلها به درستی انتقال یافته اند و متن آنها به هم نریخته باشد و سپس اقدام به ران کردن نمایید. در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید با کارشناس ما از طریق منوی تماس با ما تماس حاصل فرمایید. این برنامه از یک مش یا شبکه محاسباتی یکنواخت برای حل معادلات مومنتوم استفاده کرده و الگوریتم حل معادلات SIMPLE و اسکیم (scheme) یا طرح گسسته سازی جملات جابجایی، پاورلا و نوع میانیابی فشار-سرعت، رای-چو (Rhie-Chow) می باشد. شبکه محاسباتی مورد استفاده برای حل معادلات مومنتوم از نوع هم مرکز (collocated) و غیر یکنواخت بوده و می توان با تعریف ضرایب مختلف در سابروتین SETUP آنرا به اندازه کافی در نزدیکی دیواره لوله ریز نمود تا اثرات تغییرات سرعت و گرادیانها در لایه های مرزی سرعت و حرارت در محاسبات عددی دقیق محاسبه شود. کد مورد نظر قابلیت توسعه داشته و به گونه ای حرفه ای نوشته شده تا به راحتی برای حل مسائل دیگر مثلاً لوله گرمایی حلقوی با تغییرات جزئی در شرایط مرزی قابل استفاده باشد. سابروتین main سابروتین اصلی کد می باشد که مراحل محاسبه و ترتیب صدا زدن سابروتینهای دیگر و عملکرد سابروتینها در آن مشخص است. دقت نمایید که در فایل setup کلیه تنظیمهای اولیه کد انجام می گیرد. مقدار عدد رینولدز تزریق و مکش به ترتیب حدود 50 و 33.33 و طول بخشهای اواپراتور و کندانسور و آدیاباتیک به ترتیب برابر با 0.3 و 0.1 و 0.2 متر در نظر گرفته شده و با کار محققین قبلی اعتبارسنجی شده است. ولی می توانید در اعداد رینولدز مختلف با تغییر پارامترهای داخل سابروتین setup مانند خواص سیال یا ابعاد لوله گرمایی و مقدار سرعتهای مکش و تزریق کد را ران کنید و خروجی بگیرید. خروجی های این کد کامپیوتری تعدادی فایل هستند که در آنها مختصات نقاط شبکه محاسباتی، مقادیر سرعت در جهتهای r و z و میدان فشار بصورت فایلهایی با پسوند dat. دخیره می شود. این فایلها را براحتی می توانید با نرم افزارهای مختلف گرافیکی از جمله techplot باز کرده و پروفیلهای سرعت، خطوط جریان و کانتورهای سرعت و فشار را در طول بخشهای مختلف اواپراتور، کندانسور و آدیاباتیک ترسیم و داده های مورد نیاز خود را استخراج کنید. دقت کنید وقتی عدد رینولدز را بالا می برید ممکن است محاسبات واگرا شود بنابراین لازم است مقدار ضرایب underrelax را کاهش دهید. این کد کامپیوتری قابلیت ری استارت شدن را هم دارد بدین معنا که در صورت قطع برق میتوانید ادامه محاسبات را بعداً دنبال کنید. با ران کردن در حالتهای مختلف و توسعه این کد کامپیوتری می توانید پروژه های درسی یا عددی مشابه را به انجام رسانده و یا روشها و طرحهای محاسبات عددی متعدد در CFD را تحربه نمایید. کارشناسان ما در هر مورد به شما مشاوره های لازم را بصورت رایگان ارائه خواهند داد.
داشتن اطلاعات کافی دربارۀ روش حجم محدود و زبان برنامه نویسی فرترن و جریان داخل لوله گرمایی معمولی و حلقوی قبل از استفاده از این کد کامپیوتری ضروری است. چنانچه علاقمند به یادگیری جزئیات derivation فرمولهای گسسته سازی هستید، میتوانید از طریق منوی تماس با ما در این وبسایت با ما تماس حاصل فرمایید. استفاده از این کد برای مقاصد آموزشی توسط اساتید دانشگاه و مدرسین CFD و روش حجم کنترل و نوشتن مقالات ISI مختلف نیز بعنوان یک کد پایه و اولیه توصیه می شود (کتاب مرجع-پاتانکار Patankar). در این برنامه فانکشن های سایر طرحهای گسسته سازی جملات جابجایی مانند طرح نمایی، هیبرید و آپ ویند مرتبه اول نیز در سابروتین WVCOEF قرار داده شده و به سادگی قابل استفاده و ران گرفتن و مقایسه می باشد. آموزش جزئیات بیشتر این کد کامپیوتری رایگان می باشد. چنانچه مایل هستید بدون خرید کد داده هایی را در رینولدزهای مختلف از این کد دریافت نمایید میتوانید از طریق منوی تماس با ما درخواست خود را ارسال نمایید تا ما با ران گرفتن این کد (مثلاً در اعداد رینولدز یا هندسه های مختلف) داده های مورد نظر شما را ارسال نماییم.
مشخصات نویسنده کد کامپیوتری: دکتر محمد لایقی-دکترای مهندسی مکانیک-گرایش تبدیل انرژی-فارغ التحصیل دانشگاه صنعتی شریف

دانلود کد کامپیوتری حل معادلات جریان دوبعدی تراکم ناپذیر و ماندگار(ناویر استوکس) در یک لوله گرمایی صفحه تخت (flat plate heat pipe) به روش حجم محدود (finite volume) و الگوریتم سیمپل (SIMPLE) به زبان فرترن با استفاده از شبکه هم مرکز (collocated) غیر یکنواخت

این کد کامپیوتری متشکل از 19 سابروتین می باشد و معادلات جریان آرام و تراکم ناپذیر دوبعدی (ناویر-استوکس) بخار در حالت ماندگار (steady-state) داخل یک لوله گرمایی صفحه تخت را حل می کند. توضیحات کافی در مورد عملکرد هر سابروتین داخل متن فایلها نوشته شده و متن کد بسیار ساده و قابل فهم است. طول بخشهای اواپراتور، کندانسور و آدیاباتیک و سرعت شعاعی تزریق و مکش جریان بخار در قسمتهای اواپراتور و کندانسور قابل تعریف بوده و کد در رژیم جریان آرام کار می کند. طول لوله گرمایی در این برنامه بعنوان نمونه با XL=0.225 m و ارتفاع آن H=0.03 m در نظر گرفته شده است. کاربر گرامی پس از دانلود فایل زیپ و باز کردن آن در یک فولدر مشخص می بایست از کمپایلرهای معروف فرترن مانند دیجیتال فرترن ورژن 6 یا compaq visual fortran ورژن 6.5 استفاده نماید. برای تهیه این نرم افزار می توانید از طریق منوی تماس با ما درخواست خود را ارسال فرمایید. اگرچه که کد مورد اشاره با تغییرات جزئی در کمپایلرهای جدیدتر هم قابل استفاده است. لطفا قبل از شروع به ساختن project یا ران کردن کد دقت فرمایید که همه فایلها به درستی انتقال یافته اند و متن آنها به هم نریخته باشد و سپس اقدام به ران کردن نمایید. در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید با کارشناس ما از طریق منوی تماس با ما تماس حاصل فرمایید. این برنامه از یک مش یا شبکه محاسباتی غیر یکنواخت برای حل معادلات مومنتوم استفاده کرده و الگوریتم حل معادلات SIMPLE و اسکیم (scheme) یا طرح گسسته سازی جملات جابجایی، پاورلا و نوع میانیابی فشار-سرعت، رای-چو (Rhie-Chow) می باشد. شبکه محاسباتی مورد استفاده برای حل معادلات مومنتوم از نوع هم مرکز (collocated) بوده و می توان با تعریف ضرایب مختلف در سابروتین SETUP آنرا به اندازه کافی در نزدیکی دیواره های کانال ریز نمود تا اثرات تغییرات سرعت و گرادیانها در لایه های مرزی سرعت و حرارت در محاسبات عددی دقیق محاسبه شود. کد مورد نظر قابلیت توسعه داشته و به گونه ای حرفه ای نوشته شده تا به راحتی برای حل مسائل دیگر با تغییرات جزئی در شرایط مرزی قابل استفاده باشد. سابروتین main سابروتین اصلی کد می باشد که مراحل محاسبه و ترتیب صدا زدن سابروتینهای دیگر و عملکرد سابروتینها در آن مشخص است. دقت نمایید که در فایل setup کلیه تنظیمهای اولیه کد انجام می گیرد. مقدار عدد رینولدز تزریق و مکش حدود 120 و طول بخشهای اواپراتور و کندانسور و آدیاباتیک تقریباً برابر با 0.075 متر در نظر گرفته شده ولی می توانید در اعداد رینولدز مختلف با تغییر پارامترهای داخل سابروتین setup مانند خواص سیال یا ابعاد لوله گرمایی و مقدار سرعتهای مکش و تزریق کد را ران کنید و خروجی بگیرید. خروجی های این کد کامپیوتری تعدادی فایل هستند که در آنها مختصات نقاط شبکه محاسباتی، مقادیر سرعت در جهتهای x و y و میدان فشار بصورت فایلهایی با پسوند dat. دخیره می شود. این فایلها را براحتی می توانید با نرم افزارهای مختلف گرافیکی از جمله techplot باز کرده و پروفیلهای سرعت، خطوط جریان و کانتورهای سرعت و فشار را در طول بخشهای مختلف اواپراتور، کندانسور و آدیاباتیک ترسیم و داده های مورد نیاز خود را استخراج کنید. دقت کنید وقتی عدد رینولدز را بالا می برید ممکن است محاسبات واگرا شود بنابراین لازم است مقدار ضرایب underrelax را کاهش دهید. با ران کردن در حالتهای مختلف و توسعه این کد کامپیوتری می توانید پروژه های درسی یا عددی مشابه را به انجام رسانده و یا روشها و طرحهای محاسبات عددی متعدد در CFD را تحربه نمایید. کارشناسان ما در هر مورد به شما مشاوره های لازم را بصورت رایگان ارائه خواهند داد.
داشتن اطلاعات کافی دربارۀ روش حجم محدود و زبان برنامه نویسی فرترن و جریان داخل لوله گرمایی صفحه تخت دوبعدی قبل از استفاده از این کد کامپیوتری ضروری است. چنانچه علاقمند به یادگیری جزئیات derivation فرمولهای گسسته سازی هستید، میتوانید از طریق منوی تماس با ما در این وبسایت با ما تماس حاصل فرمایید. استفاده از این کد برای مقاصد آموزشی توسط اساتید دانشگاه و مدرسین CFD و روش حجم کنترل و نوشتن مقالات ISI مختلف نیز بعنوان یک کد پایه و اولیه توصیه می شود (کتاب مرجع-پاتانکار Patankar). در این برنامه فانکشن های سایر طرحهای گسسته سازی جملات جابجایی مانند طرح نمایی، هیبرید و آپ ویند مرتبه اول نیز در سابروتین UVCOEF قرار داده شده و به سادگی قابل استفاده و ران گرفتن و مقایسه می باشد. آموزش جزئیات بیشتر این کد کامپیوتری رایگان می باشد. چنانچه مایل هستید بدون خرید کد داده هایی را در رینولدزهای مختلف از این کد دریافت نمایید میتوانید از طریق منوی تماس با ما درخواست خود را ارسال نمایید تا ما با ران گرفتن این کد (مثلاً در اعداد رینولدز یا هندسه های مختلف) داده های مورد نظر شما را ارسال نماییم.
مشخصات نویسنده کد کامپیوتری: دکتر محمد لایقی-دکترای مهندسی مکانیک-گرایش تبدیل انرژی-فارغ التحصیل دانشگاه صنعتی شریف

دانلود کد کامپیوتری حل معادلات جریان آرام و تراکم ناپذیر دوبعدی (ناویر استوکس) در یک محفظه (CAVITY) به روش حجم محدود (finite volume) با استفاده از شبکه محاسباتی هم مرکز (collocated) یکنواخت و الگوریتم سیمپل آر (SIMPLER) به زبان فرترن-آموزش رایگان

این کد کامپیوتری متشکل از 22 سابروتین می باشد و توضیحات کافی در مورد عملکرد هر سابروتین داخل متن فایلها نوشته شده و متن کد بسیار ساده و قابل فهم است. سرعت سطح بالایی محفظه ثابت و برابر با Uin=1 m/s در نظر گرفته شده و رژیم جریان آرام می باشد. طول محفظه XL=1 m و ارتفاع آن نیز H=1 m در نظر گرفته شده است. کاربر گرامی پس از دانلود فایل زیپ و باز کردن آن در یک فولدر مشخص می بایست از کمپایلرهای معروف فرترن مانند دیجیتال فرترن ورژن 6 یا compaq visual fortran ورژن 6.5 استفاده نماید. لطفاً جهت دریافت نرم افزار compaq visual fortran 6.5 از طریق منوی تماس با ما در این وبسایت اقدام فرمایید. اگرچه که کد مورد اشاره با تغییرات جزئی در کمپایلرهای جدیدتر هم قابل استفاده است. لطفا قبل از شروع به ساختن project یا ران کردن کد دقت فرمایید که همه فایلها به درستی انتقال یافته اند و متن آنها به هم نریخته باشد و سپس اقدام به ران کردن نمایید. در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید با کارشناس ما از طریق منوی تماس با ما یا آنلاین از طریق واتساپ تماس حاصل فرمایید. این برنامه از یک مش یا شبکه محاسباتی یکنواخت برای حل معادلات مومنتوم و فشار استفاده کرده و الگوریتم حل معادلات SIMPLER و اسکیم (scheme) یا طرح گسسته سازی جملات جابجایی، آپ ویند مرتبه اول (first order upwind) و نوع میانیابی فشار-سرعت، رای-چو (Rhie-Chow) می باشد. شبکه محاسباتی مورد استفاده برای حل معادلات مومنتوم از نوع هم مرکز (collocated) بوده و کد مذکور به گونه ای حرفه ای نوشته شده که قابلیت توسعه داشته و به راحتی برای حل مسائل دیگر قابل استفاده است. سابروتین main سابروتین اصلی کد می باشد که مراحل محاسبه و ترتیب صدا زدن سابروتینهای دیگر و عملکرد آن ها در آن مشخص است. دقت نمایید که در فایل setup کلیه تنظیمهای اولیه کد انجام می گیرد. مقدار عدد رینولدز حدود 1000 در نظر گرفته شده ولی می توانید در اعداد رینولدز مختلف با تغییر پارامترهای داخل سابروتین setup کد را ران کنید و خروجی بگیرید. خروجی های این کد کامپیوتری تعدادی فایل هستند که در آنها مختصات نقاط شبکه محاسباتی، مقادیر سرعت در جهتهای x و y و مقدار فشار بصورت فایلهایی با پسوند dat. دخیره می شود. این فایلها را براحتی می توانید با نرم افزارهای مختلف گرافیکی از جمله techplot باز کرده و پروفیلهای سرعت، خطوط جریان و کانتورهای سرعت و فشار را ترسیم نمایید. دقت کنید وقتی عدد رینولدز را بالا می برید مقدار ضرایب underrelax را عموماً باید کاهش دهید وگرنه ممکن است محاسبات برپایه الگوریتم SIMPLE واگرا شود. بنابراین داشتن اطلاعات کافی دربارۀ روش حجم محدود و زبان برنامه نویسی فرترن و فیزیک جریان داخل محفظه (CAVITY) دوبعدی قبل از استفاده از این کد کامپیوتری ضروری است. دانشجویان تحصیلات تکمیلی می توانند با مطالعۀ دقیق محتوای سابروتین های این کد، نحوۀ برنامه نویسی حرفه ای به زبان فرترن و نیز نحوه استفاده از الگوریتم SIMPLER را با جزئیات آن یاد بگیرند. چنانچه علاقمند به یادگیری جزئیات derivation فرمولهای گسسته سازی هستید، میتوانید از طریق منوی تماس با ما در این وبسایت با ما تماس حاصل فرمایید. استفاده از این کد برای مقاصد آموزشی توسط اساتید دانشگاه و مدرسین CFD و روش حجم کنترل نیز بعنوان یک کد پایه و اولیه توصیه می شود. (کتاب مرجع-پاتانکار Patankar). در این برنامه فانکشن های سایر طرحهای گسسته سازی جملات جابجایی مانند طرح نمایی، هیبرید و پاورلا نیز در سابروتین UVCOEF قرار داده شده و به سادگی قابل استفاده و ران گرفتن و مقایسه می باشد. آموزش جزئیات بیشتر این کد کامپیوتری رایگان می باشد. سرعت همگرایی الگوریتم SIMPLER در این مسأله بسیار بیشتر از SIMPLEC و SIMPLE است. چنانچه مایل هستید بدون خرید کد داده هایی را در رینولدزهای مختلف از این کد دریافت نمایید میتوانید از طریق منوی تماس با ما درخواست خود را ارسال نمایید تا ما با ران گرفتن این کد (مثلاً در اعداد رینولدز یا هندسه های مختلف) داده های مورد نظر شما را ارسال نماییم. با ران کردن در حالتهای مختلف و توسعه این کد کامپیوتری می توانید پروژه های درسی یا عددی مشابه را به انجام رسانده و یا روشها و طرحهای محاسبات عددی متعدد در CFD را تحربه نمایید. کارشناسان ما در هر مورد به شما مشاوره های لازم را بصورت رایگان ارائه خواهند داد.
مشخصات نویسنده کد کامپیوتری: دکتر محمد لایقی-دکترای مهندسی مکانیک-گرایش تبدیل انرژی-فارغ التحصیل دانشگاه صنعتی شریف

دانلود کد کامپیوتری حل معادلات جریان آرام و تراکم ناپذیر دوبعدی (ناویر استوکس) در یک محفظه (CAVITY) به روش حجم محدود (finite volume) با استفاده از شبکه محاسباتی هم مرکز (collocated) یکنواخت و الگوریتم سیمپل سی (SIMPLEC) به زبان فرترن-آموزش رایگان

این کد کامپیوتری متشکل از 18 سابروتین می باشد و توضیحات کافی در مورد عملکرد هر سابروتین داخل متن فایلها نوشته شده و متن کد بسیار ساده و قابل فهم است. سرعت سطح بالایی محفظه ثابت و برابر با Uin=1 m/s در نظر گرفته شده و رژیم جریان آرام می باشد. طول محفظه XL=1 m و ارتفاع آن نیز H=1 m در نظر گرفته شده است. کاربر گرامی پس از دانلود فایل زیپ و باز کردن آن در یک فولدر مشخص می بایست از کمپایلرهای معروف فرترن مانند دیجیتال فرترن ورژن 6 یا compaq visual fortran ورژن 6.5 استفاده نماید. لطفاً جهت دریافت نرم افزار compaq visual fortran 6.5 از طریق منوی تماس با ما در این وبسایت اقدام فرمایید. اگرچه که کد مورد اشاره با تغییرات جزئی در کمپایلرهای جدیدتر هم قابل استفاده است. لطفا قبل از شروع به ساختن project یا ران کردن کد دقت فرمایید که همه فایلها به درستی انتقال یافته اند و متن آنها به هم نریخته باشد و سپس اقدام به ران کردن نمایید. در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید با کارشناس ما از طریق منوی تماس با ما یا آنلاین از طریق واتساپ تماس حاصل فرمایید. این برنامه از یک مش یا شبکه محاسباتی یکنواخت برای حل معادلات مومنتوم و فشار استفاده کرده و الگوریتم حل معادلات SIMPLEC و اسکیم (scheme) یا طرح گسسته سازی جملات جابجایی، آپ ویند مرتبه اول (first order upwind) و نوع میانیابی فشار-سرعت، رای-چو (Rhie-Chow) می باشد. شبکه محاسباتی مورد استفاده برای حل معادلات مومنتوم از نوع هم مرکز (collocated) بوده و کد مذکور به گونه ای حرفه ای نوشته شده که قابلیت توسعه داشته و به راحتی برای حل مسائل دیگر قابل استفاده است. سابروتین main سابروتین اصلی کد می باشد که مراحل محاسبه و ترتیب صدا زدن سابروتینهای دیگر و عملکرد آن ها در آن مشخص است. دقت نمایید که در فایل setup کلیه تنظیمهای اولیه کد انجام می گیرد. مقدار عدد رینولدز حدود 1000 در نظر گرفته شده ولی می توانید در اعداد رینولدز مختلف با تغییر پارامترهای داخل سابروتین setup کد را ران کنید و خروجی بگیرید. خروجی های این کد کامپیوتری تعدادی فایل هستند که در آنها مختصات نقاط شبکه محاسباتی، مقادیر سرعت در جهتهای x و y و مقدار فشار بصورت فایلهایی با پسوند dat. دخیره می شود. این فایلها را براحتی می توانید با نرم افزارهای مختلف گرافیکی از جمله techplot باز کرده و پروفیلهای سرعت، خطوط جریان و کانتورهای سرعت و فشار را ترسیم نمایید. دقت کنید وقتی عدد رینولدز را بالا می برید مقدار ضرایب underrelax را عموماً باید کاهش دهید وگرنه ممکن است محاسبات برپایه الگوریتم SIMPLEC واگرا شود. بنابراین داشتن اطلاعات کافی دربارۀ روش حجم محدود و زبان برنامه نویسی فرترن و فیزیک جریان داخل محفظه (CAVITY) دوبعدی قبل از استفاده از این کد کامپیوتری ضروری است. دانشجویان تحصیلات تکمیلی می توانند با مطالعۀ دقیق محتوای سابروتین های این کد، نحوۀ برنامه نویسی حرفه ای به زبان فرترن و نیز نحوه استفاده از الگوریتم SIMPLEC را با جزئیات آن یاد بگیرند. چنانچه علاقمند به یادگیری جزئیات derivation فرمولهای گسسته سازی هستید، میتوانید از طریق منوی تماس با ما در این وبسایت با ما تماس حاصل فرمایید. استفاده از این کد برای مقاصد آموزشی توسط اساتید دانشگاه و مدرسین CFD و روش حجم کنترل نیز بعنوان یک کد پایه و اولیه توصیه می شود. در این برنامه فانکشن های سایر طرحهای گسسته سازی جملات جابجایی مانند طرح نمایی، هیبرید و پاورلا نیز در سابروتین UVCOEF قرار داده شده و به سادگی قابل استفاده و ران گرفتن و مقایسه می باشد. آموزش جزئیات بیشتر این کد کامپیوتری رایگان می باشد. چنانچه مایل هستید بدون خرید کد داده هایی را در رینولدزهای مختلف از این کد دریافت نمایید میتوانید از طریق منوی تماس با ما درخواست خود را ارسال نمایید تا ما با ران گرفتن این کد (مثلاً در اعداد رینولدز یا هندسه های مختلف) داده های مورد نظر شما را ارسال نماییم. با ران کردن در حالتهای مختلف و توسعه این کد کامپیوتری می توانید پروژه های درسی یا عددی مشابه را به انجام رسانده و یا روشها و طرحهای محاسبات عددی متعدد در CFD را تحربه نمایید. کارشناسان ما در هر مورد به شما مشاوره های لازم را بصورت رایگان ارائه خواهند داد.
مشخصات نویسنده کد کامپیوتری: دکتر محمد لایقی-دکترای مهندسی مکانیک-گرایش تبدیل انرژی-فارغ التحصیل دانشگاه صنعتی شریف

دانلود کد کامپیوتری برای حل میدان جریان و دما اطراف یک نیم استوانه دما-ثابت در محیط متخلخل (مدل دارسی Darcy) با استفاده از یک شبکه محاسباتی غیر یکنواخت-آموزش رایگان

این کد کامپیوتری متشکل از 20 سابروتین بوده و به زبان برنامه نویسی فرترن نوشته شده است و معادلات جریان آرام و تراکم ناپذیر دوبعدی (دارسی) و انرژی در حالت ماندگار (steady-state) را اطراف یک نیم استوانه دما-ثابت واقع در یک محیط متخلخل را حل می کند. توضیحات کافی در مورد عملکرد هر سابروتین داخل متن فایلها نوشته شده و متن کد بسیار ساده و قابل فهم است. سرعت جریان آزاد سیال یکنواخت و برابر با Uin در نظر گرفته شده و رژیم جریان آرام (Re<40) می باشد. قطر استوانه حدود DIAM=1 m و ناحیه دامنه محاسباتی حدود 25 برابر قطر نیم استوانه در نظر گرفته شده است. کاربر گرامی پس از دانلود فایل زیپ و باز کردن آن در یک فولدر مشخص می بایست از کمپایلرهای معروف فرترن مانند دیجیتال فرترن ورژن 6 یا compaq visual fortran ورژن 6.5 استفاده نماید. برای تهیه این نرم افزار می توانید از طریق منوی تماس با ما درخواست خود را ارسال فرمایید. اگرچه که کد مورد اشاره با تغییرات جزئی در کمپایلرهای جدیدتر هم قابل استفاده است. لطفا قبل از شروع به ساختن project یا ران کردن کد دقت فرمایید که همه فایلها به درستی انتقال یافته اند و متن آنها به هم نریخته باشد و سپس اقدام به ران کردن نمایید. در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید با کارشناس ما از طریق منوی تماس با ما تماس حاصل فرمایید. این برنامه از یک مش یا شبکه محاسباتی غیر یکنواخت با قابلیت ریز شدن نزدیک دیواره استوانه برای حل معادلات مومنتوم و انرژی استفاده کرده و الگوریتم حل معادلات شبیه به SIMPLE و گسسته سازی جملات دیفرانسیلی بصورت ترکیبی از اختلاف محدود (finite difference) و حجم محدود (finite volume) می باشد. شبکه محاسباتی مورد استفاده برای حل معادلات مومنتوم از نوع غیریکنواخت در مختصات قطبی بوده و می توان با تعریف ضرایب مختلف در سابروتین SETUP آنرا به اندازه کافی در نزدیکی دیواره نیم استوانه ریز نمود تا اثرات تغییرات سرعت و گرادیانها در لایه های مرزی سرعت و حرارت در محاسبات عددی دقیق محاسبه شود. کد مورد نظر قابلیت توسعه داشته و به گونه ای حرفه ای نوشته شده تا به راحتی برای حل مسائل دیگر با تغییرات جزئی در شرایط مرزی قابل استفاده باشد. سابروتین main سابروتین اصلی کد می باشد که مراحل محاسبه و ترتیب صدا زدن سابروتینهای دیگر و عملکرد سابروتینها در آن مشخص است. دقت نمایید که در فایل setup کلیه تنظیمهای اولیه کد انجام می گیرد. مقدار عدد رینولدز حدود 40 در نظر گرفته شده ولی می توانید در اعداد رینولدز کمتر با تغییر پارامترهای داخل سابروتین setup مانند خواص سیال و محیط متخلخل یا مقدار Uin کد را ران کنید و خروجی بگیرید. خروجی های این کد کامپیوتری تعدادی فایل هستند که در آنها مقادیر سرعت در جهتهای x و y و میدان فشار و دما بصورت فایلهایی با پسوند dat. دخیره می شود. این فایلها را براحتی می توانید با نرم افزارهای مختلف گرافیکی از جمله techplot باز کرده و پروفیلهای سرعت، خطوط جریان و کانتورهای سرعت و فشار و دما را ترسیم کنید. دقت کنید وقتی عدد رینولدز را بالا می برید ممکن است محاسبات واگرا شود بنابراین لازم است مقدار ضرایب underrelax را کاهش دهید. داشتن اطلاعات کافی دربارۀ روش اختلاف محدود و حجم محدود و زبان برنامه نویسی فرترن و جریان در محیط متخلخل دوبعدی قبل از استفاده از این کد کامپیوتری ضروری است. چنانچه علاقمند به یادگیری جزئیات derivation فرمولهای گسسته سازی هستید، میتوانید از طریق منوی تماس با ما در این وبسایت با ما تماس حاصل فرمایید. استفاده از این کد برای مقاصد آموزشی توسط اساتید دانشگاه و مدرسین CFD و روش حجم کنترل نیز بعنوان یک کد پایه و اولیه توصیه می شود. این کد کامپیوتری منحنی تغییرات عدد ناسلت بر حسب زاویه را در فایلی به نام NUSSEL.dat و ضریب فشار Cp بر حسب زاویه را در فایلی به نام PRCOEF.dat می ریزد. همچنین مقادیر مولفه های سرعت در فایل XYUV.dat و میدان فشار در فایل XYPRESS.dat و میدان دما در فایل TEMPP.dat و خطاها در فایل ERORS.dat ریخته می شود. برنامه قابل ری استارت شدن را هم دارد. یعنی اگر هنگام اجرای برنامه برق قطع شود محاسبات از جایی که قطع شده قابل بازیابی و ادامه دادن است. توضیحات بیشتر حضورا ارائه خواهد شد. آموزش جزئیات بیشتر این کد کامپیوتری رایگان می باشد. بخشی از نتایج حاصل از این کد کامپیوتری در مقاله زیر به چاپ رسیده است: Darcy Model for the Study of the Fluid Flow and Heat Transfer Around a Cylinder Embedded in Porous Media, International Journal for Computational Methods in Engineering Science and Mechanics, 7:323–329, 2006 M. Layeghi a; A. Nouri-Borujerdi DOI: 10.1080/15502280600826340 این مقاله در منوی مقالات این وبسایت وجود دارد. جهت دانلود مقاله میتوانید با ثبت نام در منوی عضویت در سطح یک به آن دسترسی پیدا کنید. چنانچه مایل هستید بدون خرید کد داده هایی را در رینولدزهای مختلف از این کد دریافت نمایید میتوانید از طریق منوی تماس با ما درخواست خود را ارسال نمایید تا ما با ران گرفتن این کد (مثلاً در اعداد رینولدز یا هندسه های مختلف) داده های مورد نظر شما را ارسال نماییم. با ران کردن در حالتهای مختلف و توسعه این کد کامپیوتری می توانید پروژه های درسی یا عددی مشابه را به انجام رسانده و یا روشها و طرحهای محاسبات عددی متعدد در CFD را تحربه نمایید. کارشناسان ما در هر مورد به شما مشاوره های لازم را بصورت رایگان ارائه خواهند داد. مشخصات نویسنده کد کامپیوتری: دکتر محمد لایقی-دکترای مهندسی مکانیک-گرایش تبدیل انرژی-فارغ التحصیل دانشگاه صنعتی شریف

دانلود کد کامپیوتری حل معادلات جریان دوبعدی تراکم ناپذیر و ماندگار(ناویر استوکس) و معادله انرژی اطراف یک نیم استوانه دما-ثابت به روش حجم محدود (finite volume) و الگوریتم سیمپل (SIMPLE) به زبان فرترن با استفاده از شبکه هم مرکز (collocated) غیر یکنواخت و در مختصات قطبی (Polar)-آموزش رایگان

این کد کامپیوتری متشکل از 24 سابروتین می باشد و معادلات جریان آرام و تراکم ناپذیر دوبعدی (ناویر-استوکس) و انرژی در حالت ماندگار (steady-state) را اطراف یک نیم استوانه دما-ثابت حل می کند. توضیحات کافی در مورد عملکرد هر سابروتین داخل متن فایلها نوشته شده و متن کد بسیار ساده و قابل فهم است. سرعت جریان آزاد سیال یکنواخت و برابر با Uin در نظر گرفته شده و رژیم جریان آرام (Re<40) و سیال هوا در دمای 25 درجه سانتیگراد می باشد. قطر استوانه DIAM=0.1 m و ناحیه دامنه محاسباتی حدود 25 برابر قطر نیم استوانه در نظر گرفته شده است. کاربر گرامی پس از دانلود فایل زیپ و باز کردن آن در یک فولدر مشخص می بایست از کمپایلرهای معروف فرترن مانند دیجیتال فرترن ورژن 6 یا compaq visual fortran ورژن 6.5 استفاده نماید. برای تهیه این نرم افزار می توانید از طریق منوی تماس با ما درخواست خود را ارسال فرمایید. اگرچه که کد مورد اشاره با تغییرات جزئی در کمپایلرهای جدیدتر هم قابل استفاده است. لطفا قبل از شروع به ساختن project یا ران کردن کد دقت فرمایید که همه فایلها به درستی انتقال یافته اند و متن آنها به هم نریخته باشد و سپس اقدام به ران کردن نمایید. در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید با کارشناس ما از طریق منوی تماس با ما تماس حاصل فرمایید. این برنامه از یک مش یا شبکه محاسباتی غیر یکنواخت با قابلیت ریز شدن نزدیک دیواره استوانه برای حل معادلات مومنتوم و انرژی استفاده کرده و الگوریتم حل معادلات SIMPLE و اسکیم (scheme) یا طرح گسسته سازی جملات جابجایی، پاورلا و نوع میانیابی فشار-سرعت، رای-چو (Rhie-Chow) می باشد. شبکه محاسباتی مورد استفاده برای حل معادلات مومنتوم از نوع هم مرکز (collocated) بوده و می توان با تعریف ضرایب مختلف در سابروتین SETUP آنرا به اندازه کافی در نزدیکی دیواره ریز نمود تا اثرات تغییرات سرعت و گرادیانها در لایه های مرزی سرعت و حرارت در محاسبات عددی دقیق محاسبه شود. کد مورد نظر قابلیت توسعه داشته و به گونه ای حرفه ای نوشته شده تا به راحتی برای حل مسائل دیگر با تغییرات جزئی در شرایط مرزی قابل استفاده باشد. سابروتین main سابروتین اصلی کد می باشد که مراحل محاسبه و ترتیب صدا زدن سابروتینهای دیگر و عملکرد سابروتینها در آن مشخص است. دقت نمایید که در فایل setup کلیه تنظیمهای اولیه کد انجام می گیرد. مقدار عدد رینولدز حدود 40 در نظر گرفته شده ولی می توانید در اعداد رینولدز کمتر با تغییر پارامترهای داخل سابروتین setup مانند خواص سیال یا مقدار Uin کد را ران کنید و خروجی بگیرید. خروجی های این کد کامپیوتری تعدادی فایل هستند که در آنها مختصات نقاط شبکه محاسباتی، مقادیر سرعت در جهتهای x و y و میدان فشار و دما بصورت فایلهایی با پسوند dat. دخیره می شود. این فایلها را براحتی می توانید با نرم افزارهای مختلف گرافیکی از جمله techplot باز کرده و پروفیلهای سرعت، خطوط جریان و کانتورهای سرعت و فشار و دما را ترسیم کنید. دقت کنید وقتی عدد رینولدز را بالا می برید ممکن است محاسبات واگرا شود بنابراین لازم است مقدار ضرایب underrelax را کاهش دهید. داشتن اطلاعات کافی دربارۀ روش حجم محدود و زبان برنامه نویسی فرترن و جریان داخل کانال دوبعدی قبل از استفاده از این کد کامپیوتری ضروری است. چنانچه علاقمند به یادگیری جزئیات derivation فرمولهای گسسته سازی هستید، میتوانید از طریق منوی تماس با ما در این وبسایت با ما تماس حاصل فرمایید. استفاده از این کد برای مقاصد آموزشی توسط اساتید دانشگاه و مدرسین CFD و روش حجم کنترل نیز بعنوان یک کد پایه و اولیه توصیه می شود (کتاب مرجع-پاتانکار Patankar). در این برنامه فانکشن های سایر طرحهای گسسته سازی جملات جابجایی مانند طرح نمایی، هیبرید و آپ ویند مرتبه اول نیز در سابروتین UVCOEF قرار داده شده و به سادگی قابل استفاده و ران گرفتن و مقایسه می باشد. این کد کامپیوتری منحنی تغییرات عدد ناسلت بر حسب زاویه را در فایلی به نام nuss.dat و مقدار ورنیسیتی بر حسب زاویه را در فایلی به نام vortic.dat و تغییرات فشار روی نیم استوانه را بر حسب زاویه در فایل PWALL.dat می ریزد. همچنین مختصات نقاط شبکه محاسباتی در فایل xy.dat و مقادیر مولفه های سرعت در فایل XYUV.dat و میدان فشار در فایل XYPRESS.dat و میدان دما در فایل TEMPP.dat و خطاهای باقیمانده در فایل ERORS.dat ریخته می شود. برنامه قابل ری استارت شدن را هم دارد. یعنی اگر هنگام اجرای برنامه برق قطع شود محاسبات از جایی که قطع شده قابل بازیابی و ادامه دادن است. توضیحات بیشتر حضورا ارائه خواهد شد. آموزش جزئیات بیشتر این کد کامپیوتری رایگان می باشد. چنانچه مایل هستید بدون خرید کد داده هایی را در رینولدزهای مختلف از این کد دریافت نمایید میتوانید از طریق منوی تماس با ما درخواست خود را ارسال نمایید تا ما با ران گرفتن این کد (مثلاً در اعداد رینولدز یا هندسه های مختلف) داده های مورد نظر شما را ارسال نماییم. با ران کردن در حالتهای مختلف و توسعه این کد کامپیوتری می توانید پروژه های درسی یا عددی مشابه را به انجام رسانده و یا روشها و طرحهای محاسبات عددی متعدد در CFD را تحربه نمایید. کارشناسان ما در هر مورد به شما مشاوره های لازم را بصورت رایگان ارائه خواهند داد. مشخصات نویسنده کد کامپیوتری: دکتر محمد لایقی-دکترای مهندسی مکانیک-گرایش تبدیل انرژی-فارغ التحصیل دانشگاه صنعتی شریف

دانلود کد کامپیوتری حل معادلات جریان دوبعدی تراکم ناپذیر و ماندگار(ناویر استوکس) و معادله انرژی بین دو صفحه موازی دما-ثابت به روش حجم محدود (finite volume) و الگوریتم سیمپل (SIMPLE) به زبان فرترن با استفاده از شبکه هم مرکز (collocated) غیر یکنواخت-آموزش رایگان

این کد کامپیوتری متشکل از 31 سابروتین می باشد و معادلات جریان آرام و تراکم ناپذیر دوبعدی (ناویر-استوکس) و انرژی در حالت ماندگار (steady-state) بین دوصفحه موازی دما-ثابت را حل می کند. توضیحات کافی در مورد عملکرد هر سابروتین داخل متن فایلها نوشته شده و متن کد بسیار ساده و قابل فهم است. سرعت جریان سیال ورودی به کانال دوبعدی (دو صفحه موازی) یکنواخت و برابر با Uin = 0.1561 m/s در نظر گرفته شده و رژیم جریان آرام (Re<2300) و سیال هوا در دمای 25 درجه سانتیگراد می باشد. طول کانال XL=1 m و فاصله دو صفحه موازی H=0.1 m در نظر گرفته شده است. کاربر گرامی پس از دانلود فایل زیپ و باز کردن آن در یک فولدر مشخص می بایست از کمپایلرهای معروف فرترن مانند دیجیتال فرترن ورژن 6 یا compaq visual fortran ورژن 6.5 استفاده نماید. برای تهیه این نرم افزار می توانید از طریق منوی تماس با ما درخواست خود را ارسال فرمایید. اگرچه که کد مورد اشاره با تغییرات جزئی در کمپایلرهای جدیدتر هم قابل استفاده است. لطفا قبل از شروع به ساختن project یا ران کردن کد دقت فرمایید که همه فایلها به درستی انتقال یافته اند و متن آنها به هم نریخته باشد و سپس اقدام به ران کردن نمایید. در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید با کارشناس ما از طریق منوی تماس با ما تماس حاصل فرمایید. این برنامه از یک مش یا شبکه محاسباتی غیر یکنواخت برای حل معادلات مومنتوم و انرژی استفاده کرده و الگوریتم حل معادلات SIMPLE و اسکیم (scheme) یا طرح گسسته سازی جملات جابجایی، پاورلا و نوع میانیابی فشار-سرعت، رای-چو (Rhie-Chow) می باشد. شبکه محاسباتی مورد استفاده برای حل معادلات مومنتوم از نوع هم مرکز (collocated) بوده و می توان با تعریف ضرایب مختلف در سابروتین SETUP آنرا به اندازه کافی در نزدیکی دیواره های کانال ریز نمود تا اثرات تغییرات سرعت و گرادیانها در لایه های مرزی سرعت و حرارت در محاسبات عددی دقیق محاسبه شود. کد مورد نظر قابلیت توسعه داشته و به گونه ای حرفه ای نوشته شده تا به راحتی برای حل مسائل دیگر با تغییرات جزئی در شرایط مرزی قابل استفاده باشد. سابروتین main سابروتین اصلی کد می باشد که مراحل محاسبه و ترتیب صدا زدن سابروتینهای دیگر و عملکرد سابروتینها در آن مشخص است. دقت نمایید که در فایل setup کلیه تنظیمهای اولیه کد انجام می گیرد. مقدار عدد رینولدز حدود 1000 در نظر گرفته شده ولی می توانید در اعداد رینولدز مختلف با تغییر پارامترهای داخل سابروتین setup مانند خواص سیال یا مقدار Uin کد را ران کنید و خروجی بگیرید. خروجی های این کد کامپیوتری تعدادی فایل هستند که در آنها مختصات نقاط شبکه محاسباتی، مقادیر سرعت در جهتهای x و y و میدان فشار و دما بصورت فایلهایی با پسوند dat. دخیره می شود. این فایلها را براحتی می توانید با نرم افزارهای مختلف گرافیکی از جمله techplot باز کرده و پروفیلهای سرعت، خطوط جریان و کانتورهای سرعت و فشار و دما را در ناحیه طول ورودی (entry length) یا در ناحیه کاملاً توسعه یافته (fully developed) ترسیم کنید. دقت کنید وقتی عدد رینولدز را بالا می برید ممکن است محاسبات واگرا شود بنابراین لازم است مقدار ضرایب underrelax را کاهش دهید. داشتن اطلاعات کافی دربارۀ روش حجم محدود و زبان برنامه نویسی فرترن و جریان داخل کانال دوبعدی قبل از استفاده از این کد کامپیوتری ضروری است. چنانچه علاقمند به یادگیری جزئیات derivation فرمولهای گسسته سازی هستید، میتوانید از طریق منوی تماس با ما در این وبسایت با ما تماس حاصل فرمایید. استفاده از این کد برای مقاصد آموزشی توسط اساتید دانشگاه و مدرسین CFD و روش حجم کنترل نیز بعنوان یک کد پایه و اولیه توصیه می شود (کتاب مرجع-پاتانکار Patankar). در این برنامه فانکشن های سایر طرحهای گسسته سازی جملات جابجایی مانند طرح نمایی، هیبرید و آپ ویند مرتبه اول نیز در سابروتین UVCOEF قرار داده شده و به سادگی قابل استفاده و ران گرفتن و مقایسه می باشد. آموزش جزئیات بیشتر این کد کامپیوتری رایگان می باشد. چنانچه مایل هستید بدون خرید کد داده هایی را در رینولدزهای مختلف از این کد دریافت نمایید میتوانید از طریق منوی تماس با ما درخواست خود را ارسال نمایید تا ما با ران گرفتن این کد (مثلاً در اعداد رینولدز یا هندسه های مختلف) داده های مورد نظر شما را ارسال نماییم. با ران کردن در حالتهای مختلف و توسعه این کد کامپیوتری می توانید پروژه های درسی یا عددی مشابه را به انجام رسانده و یا روشها و طرحهای محاسبات عددی متعدد در CFD را تحربه نمایید. کارشناسان ما در هر مورد به شما مشاوره های لازم را بصورت رایگان ارائه خواهند داد. مشخصات نویسنده کد کامپیوتری: دکتر محمد لایقی-دکترای مهندسی مکانیک-گرایش تبدیل انرژی-فارغ التحصیل دانشگاه صنعتی شریف

دانلود کد کامپیوتری حل معادلات جریان دوبعدی تراکم ناپذیر و ماندگار(ناویر استوکس) بین دو صفحه موازی به روش حجم محدود (finite volume) و الگوریتم سیمپل آر (SIMPLER) به زبان فرترن با استفاده از شبکه هم مرکز (collocated) یکنواخت-آموزش رایگان

این کد کامپیوتری متشکل از 22 سابروتین می باشد و توضیحات کافی در مورد عملکرد هر سابروتین داخل متن فایلها نوشته شده و متن کد بسیار ساده و قابل فهم است. سرعت جریان سیال ورودی به کانال دوبعدی (دو صفحه موازی) یکنواخت و برابر با Uin = 0.1 m/s در نظر گرفته شده و رژیم جریان آرام می باشد. طول کانال XL=1 m و فاصله دو صفحه موازی H=0.1 m در نظر گرفته شده است. کاربر گرامی پس از دانلود فایل زیپ و باز کردن آن در یک فولدر مشخص می بایست از کمپایلرهای معروف فرترن مانند دیجیتال فرترن ورژن 6 یا compaq visual fortran ورژن 6.5 استفاده نماید. اگرچه که کد مورد اشاره با تغییرات جزئی در کمپایلرهای جدیدتر هم قابل استفاده است. جهت تهیۀ نرم افزار compaq visual fortran ورژن 6.5 می توانید از طریق منوی تماس با ما در این وبسایت اقدام فرمایید. لطفا قبل از شروع به ساختن project یا ران کردن کد دقت فرمایید که همه فایلها به درستی انتقال یافته اند و متن آنها به هم نریخته باشد و سپس اقدام به ران کردن نمایید. در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید با کارشناس ما از طریق منوی تماس با ما تماس حاصل فرمایید. این برنامه از یک مش یا شبکه محاسباتی یکنواخت برای حل معادلات مومنتوم و فشار استفاده کرده و الگوریتم حل معادلات SIMPLER و اسکیم (scheme) یا طرح گسسته سازی جملات جابجایی، آپ ویند مرتبه اول و نوع میانیابی فشار-سرعت، رای-چو (Rhie-Chow) می باشد. شبکه محاسباتی مورد استفاده برای حل معادلات مومنتوم از نوع هم مرکز (collocated) بوده و کد مذکور به گونه ای حرفه ای نوشته شده که قابلیت توسعه داشته و به راحتی برای حل مسائل دیگر قابل استفاده است. سابروتین main سابروتین اصلی کد می باشد که مراحل محاسبه و ترتیب صدا زدن سابروتینهای دیگر و عملکرد آن ها در آن مشخص است. دقت نمایید که در فایل setup کلیه تنظیمهای اولیه کد انجام می گیرد. مقدار عدد رینولدز حدود 100 در نظر گرفته شده ولی می توانید در اعداد رینولدز مختلف با تغییر پارامترهای داخل سابروتین setup مانند حواص سیال و Uin کد را ران کنید و خروجی بگیرید. خروجی های این کد کامپیوتری تعدادی فایل هستند که در آنها مختصات نقاط شبکه محاسباتی، مقادیر سرعت در جهتهای x و y و مقدار فشار بصورت فایلهایی با پسوند dat. دخیره می شود. این فایلها را براحتی می توانید با نرم افزارهای مختلف گرافیکی از جمله techplot باز کرده و پروفیلهای سرعت، خطوط جریان و کانتورهای سرعت و فشار را در ناحیه طول ورودی (entry length) یا در ناحیه کاملاً توسعه یافته (fully developed) ترسیم کنید. دقت کنید وقتی عدد رینولدز را بالا می برید مقدار ضرایب underrelax را عموماً باید کاهش دهید وگرنه ممکن است محاسبات برپایه الگوریتم SIMPLER واگرا شود. بنابراین داشتن اطلاعات کافی دربارۀ روش حجم محدود و زبان برنامه نویسی فرترن و جریان داخل کانال دوبعدی قبل از استفاده از این کد کامپیوتری ضروری است. چنانچه علاقمند به یادگیری جزئیات derivation فرمولهای گسسته سازی هستید، میتوانید از طریق منوی تماس با ما در این وبسایت با ما تماس حاصل فرمایید. استفاده از این کد برای مقاصد آموزشی توسط اساتید دانشگاه و مدرسین CFD و روش حجم کنترل نیز بعنوان یک کد پایه و اولیه توصیه می شود (کتاب مرجع-پاتانکار Patankar). در این برنامه فانکشن های سایر طرحهای گسسته سازی جملات جابجایی مانند طرح نمایی، هیبرید و پاورلا نیز در سابروتین UVCOEF قرار داده شده و به سادگی قابل ران گرفتن و مقایسه می باشد. آموزش جزئیات بیشتر این کد کامپیوتری رایگان می باشد. سرعت همگرایی الگوریتم SIMPLER در این مسأله از الگوریتم های SIMPLEC و SIMPLE بیشتر است. چنانچه مایل هستید بدون خرید کد داده هایی را در رینولدزهای مختلف از این کد دریافت نمایید میتوانید از طریق منوی تماس با ما درخواست خود را ارسال نمایید تا ما با ران گرفتن این کد (مثلاً در اعداد رینولدز یا هندسه های مختلف) داده های مورد نظر شما را ارسال نماییم. با ران کردن در حالتهای مختلف و توسعه این کد کامپیوتری می توانید پروژه های درسی یا عددی مشابه را به انجام رسانده و یا روشها و طرحهای محاسبات عددی متعدد در CFD را تحربه نمایید. کارشناسان ما در هر مورد به شما مشاوره های لازم را بصورت رایگان ارائه خواهند داد.
مشخصات نویسنده کد کامپیوتری: دکتر محمد لایقی-دکترای مهندسی مکانیک-گرایش تبدیل انرژی-فارغ التحصیل دانشگاه صنعتی شریف

دانلود کد کامپیوتری حل معادلات جریان دوبعدی تراکم ناپذیر و ماندگار(ناویر استوکس) بین دو صفحه موازی به روش حجم محدود (finite volume) و الگوریتم سیمپل سی (SIMPLEC) به زبان فرترن با استفاده از شبکه هم مرکز (collocated) یکنواخت-آموزش رایگان

این کد کامپیوتری متشکل از 18 سابروتین می باشد و توضیحات کافی در مورد عملکرد هر سابروتین داخل متن فایلها نوشته شده و متن کد بسیار ساده و قابل فهم است. سرعت جریان سیال ورودی به کانال دوبعدی (دو صفحه موازی) یکنواخت و برابر با Uin = 0.1 m/s در نظر گرفته شده و رژیم جریان آرام می باشد. طول کانال XL=1 m و فاصله دو صفحه موازی H=0.1 m در نظر گرفته شده است. کاربر گرامی پس از دانلود فایل زیپ و باز کردن آن در یک فولدر مشخص می بایست از کمپایلرهای معروف فرترن مانند دیجیتال فرترن ورژن 6 یا compaq visual fortran ورژن 6.5 استفاده نماید. جهت تهیه این نرم افزار میتوانید درخواست خود را از طریق منوی تماس با ما در این وبسایت ارسال فرمایید. اگرچه که کد مورد اشاره با تغییرات جزئی در کمپایلرهای جدیدتر هم قابل استفاده است. لطفا قبل از شروع به ساختن project یا ران کردن کد دقت فرمایید که همه فایلها به درستی انتقال یافته اند و متن آنها به هم نریخته باشد و سپس اقدام به ران کردن نمایید. در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید با کارشناس ما از طریق منوی تماس با ما تماس حاصل فرمایید. این برنامه از یک مش یا شبکه محاسباتی یکنواخت برای حل معادلات مومنتوم و فشار استفاده کرده و الگوریتم حل معادلات SIMPLEC و اسکیم (scheme) یا طرح گسسته سازی جملات جابجایی، آپ ویند مرتبه اول و نوع میانیابی فشار-سرعت، رای-چو (Rhie-Chow) می باشد. شبکه محاسباتی مورد استفاده برای حل معادلات مومنتوم از نوع هم مرکز (collocated) بوده و کد مذکور به گونه ای حرفه ای نوشته شده که قابلیت توسعه داشته و به راحتی برای حل مسائل دیگر قابل استفاده است. سابروتین main سابروتین اصلی کد می باشد که مراحل محاسبه و ترتیب صدا زدن سابروتینهای دیگر و عملکرد آن ها در آن مشخص است. دقت نمایید که در فایل setup کلیه تنظیمهای اولیه کد انجام می گیرد. مقدار عدد رینولدز حدود 100 در نظر گرفته شده ولی می توانید در اعداد رینولدز مختلف با تغییر پارامترهای داخل سابروتین setup مانند خواص سیال و Uin کد را ران کنید و خروجی بگیرید. خروجی های این کد کامپیوتری تعدادی فایل هستند که در آنها مختصات نقاط شبکه محاسباتی، مقادیر سرعت در جهتهای x و y و مقدار فشار بصورت فایلهایی با پسوند dat. دخیره می شود. این فایلها را براحتی می توانید با نرم افزارهای مختلف گرافیکی از جمله techplot باز کرده و پروفیلهای سرعت، خطوط جریان و کانتورهای سرعت و فشار را در ناحیه طول ورودی (entry length) یا در ناحیه کاملاً توسعه یافته (fully developed) ترسیم کنید. دقت کنید وقتی عدد رینولدز را بالا می برید مقدار ضرایب underrelax را عموما باید کاهش دهید وگرنه ممکن است محاسبات برپایه الگوریتم SIMPLEC واگرا شود. بنابراین داشتن اطلاعات کافی دربارۀ روش حجم محدود و زبان برنامه نویسی فرترن و جریان داخل کانال دوبعدی قبل از استفاده از این کد کامپیوتری ضروری است. چنانچه علاقمند به یادگیری جزئیات derivation فرمولهای گسسته سازی هستید، میتوانید از طریق منوی تماس با ما در این وبسایت با ما تماس حاصل فرمایید. استفاده از این کد برای مقاصد آموزشی توسط اساتید دانشگاه و مدرسین CFD و روش حجم کنترل نیز بعنوان یک کد پایه و اولیه توصیه می شود (کتاب مرجع-پاتانکار Patankar). در این برنامه فانکشن های سایر طرحهای گسسته سازی جملات جابجایی مانند طرح نمایی، هیبرید و پاورلا نیز در سابروتین UVCOEF قرار داده شده و به سادگی قابل استفاده و ران گرفتن و مقایسه می باشد. آموزش جزئیات بیشتر این برنامه رایگان می باشد. چنانچه مایل هستید بدون خرید کد داده هایی را در رینولدزهای مختلف از این کد دریافت نمایید میتوانید از طریق منوی تماس با ما درخواست خود را ارسال نمایید تا ما با ران گرفتن این کد (مثلاً در اعداد رینولدز یا هندسه های مختلف) داده های مورد نظر شما را ارسال نماییم. با ران کردن در حالتهای مختلف و توسعه این کد کامپیوتری می توانید پروژه های درسی یا عددی مشابه را به انجام رسانده و یا روشها و طرحهای محاسبات عددی متعدد در CFD را تحربه نمایید. کارشناسان ما در هر مورد به شما مشاوره های لازم را بصورت رایگان ارائه خواهند داد.
مشخصات نویسنده کد کامپیوتری: دکتر محمد لایقی-دکترای مهندسی مکانیک-گرایش تبدیل انرژی-فارغ التحصیل دانشگاه صنعتی شریف

دانلود کد کامپیوتری حل معادلات جریان آرام و تراکم ناپذیر دوبعدی (ناویر استوکس) در یک محفظه (CAVITY) به روش حجم محدود (finite volume) با استفاده از شبکه محاسباتی هم مرکز (collocated) یکنواخت و الگوریتم سیمپل (SIMPLE) به زبان فرترن-آموزش رایگان

این کد کامپیوتری متشکل از 17 سابروتین می باشد و توضیحات کافی در مورد عملکرد هر سابروتین داخل متن فایلها نوشته شده و متن کد بسیار ساده و قابل فهم است. سرعت سطح بالایی محفظه ثابت و برابر با Uin=1 m/s در نظر گرفته شده و رژیم جریان آرام می باشد. طول محفظه XL=1 m و ارتفاع آن نیز H=1 m در نظر گرفته شده است. کاربر گرامی پس از دانلود فایل زیپ و باز کردن آن در یک فولدر مشخص می بایست از کمپایلرهای معروف فرترن مانند دیجیتال فرترن ورژن 6 یا compaq visual fortran ورژن 6.5 استفاده نماید. لطفاً جهت دریافت نرم افزار compaq visual fortran 6.5 از طریق منوی تماس با ما در این وبسایت اقدام فرمایید. اگرچه که کد مورد اشاره با تغییرات جزئی در کمپایلرهای جدیدتر هم قابل استفاده است. لطفا قبل از شروع به ساختن project یا ران کردن کد دقت فرمایید که همه فایلها به درستی انتقال یافته اند و متن آنها به هم نریخته باشد و سپس اقدام به ران کردن نمایید. در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید با کارشناس ما از طریق منوی تماس با ما یا آنلاین از طریق واتساپ تماس حاصل فرمایید. این برنامه از یک مش یا شبکه محاسباتی یکنواخت برای حل معادلات مومنتوم و فشار استفاده کرده و الگوریتم حل معادلات SIMPLE و اسکیم (scheme) یا طرح گسسته سازی جملات جابجایی، آپ ویند مرتبه اول (first order upwind) و نوع میانیابی فشار-سرعت، رای-چو (Rhie-Chow) می باشد. شبکه محاسباتی مورد استفاده برای حل معادلات مومنتوم از نوع هم مرکز (collocated) بوده و کد مذکور به گونه ای حرفه ای نوشته شده که قابلیت توسعه داشته و به راحتی برای حل مسائل دیگر قابل استفاده است. سابروتین main سابروتین اصلی کد می باشد که مراحل محاسبه و ترتیب صدا زدن سابروتینهای دیگر و عملکرد آن ها در آن مشخص است. دقت نمایید که در فایل setup کلیه تنظیمهای اولیه کد انجام می گیرد. مقدار عدد رینولدز حدود 1000 در نظر گرفته شده ولی می توانید در اعداد رینولدز مختلف با تغییر پارامترهای داخل سابروتین setup کد را ران کنید و خروجی بگیرید. خروجی های این کد کامپیوتری تعدادی فایل هستند که در آنها مختصات نقاط شبکه محاسباتی، مقادیر سرعت در جهتهای x و y و مقدار فشار بصورت فایلهایی با پسوند dat. دخیره می شود. این فایلها را براحتی می توانید با نرم افزارهای مختلف گرافیکی از جمله techplot باز کرده و پروفیلهای سرعت، خطوط جریان و کانتورهای سرعت و فشار را ترسیم نمایید. دقت کنید وقتی عدد رینولدز را بالا می برید مقدار ضرایب underrelax را عموماً باید کاهش دهید وگرنه ممکن است محاسبات برپایه الگوریتم SIMPLE واگرا شود. بنابراین داشتن اطلاعات کافی دربارۀ روش حجم محدود و زبان برنامه نویسی فرترن و فیزیک جریان داخل محفظه (CAVITY) دوبعدی قبل از استفاده از این کد کامپیوتری ضروری است. دانشجویان تحصیلات تکمیلی می توانند با مطالعۀ دقیق محتوای سابروتین های این کد، نحوۀ برنامه نویسی حرفه ای به زبان فرترن و نیز نحوه استفاده از الگوریتم SIMPLE را با جزئیات آن یاد بگیرند. چنانچه علاقمند به یادگیری جزئیات derivation فرمولهای گسسته سازی هستید، میتوانید از طریق منوی تماس با ما در این وبسایت با ما تماس حاصل فرمایید. استفاده از این کد برای مقاصد آموزشی توسط اساتید دانشگاه و مدرسین CFD و روش حجم کنترل نیز بعنوان یک کد پایه و اولیه توصیه می شود. (کتاب مرجع-پاتانکار Patankar). در این برنامه فانکشن های سایر طرحهای گسسته سازی جملات جابجایی مانند طرح نمایی، هیبرید و پاورلا نیز در سابروتین UVCOEF قرار داده شده و به سادگی قابل استفاده و ران گرفتن و مقایسه می باشد. آموزش جزئیات بیشتر این کد کامپیوتری رایگان می باشد. چنانچه مایل هستید بدون خرید کد داده هایی را در رینولدزهای مختلف از این کد دریافت نمایید میتوانید از طریق منوی تماس با ما درخواست خود را ارسال نمایید تا ما با ران گرفتن این کد (مثلاً در اعداد رینولدز یا هندسه های مختلف) داده های مورد نظر شما را ارسال نماییم. با ران کردن در حالتهای مختلف و توسعه این کد کامپیوتری می توانید پروژه های درسی یا عددی مشابه را به انجام رسانده و یا روشها و طرحهای محاسبات عددی متعدد در CFD را تحربه نمایید. کارشناسان ما در هر مورد به شما مشاوره های لازم را بصورت رایگان ارائه خواهند داد.
مشخصات نویسنده کد کامپیوتری: دکتر محمد لایقی-دکترای مهندسی مکانیک-گرایش تبدیل انرژی-فارغ التحصیل دانشگاه صنعتی شریف

دانلود کد کامپیوتری حل معادلات جریان دوبعدی تراکم ناپذیر و ماندگار(ناویر استوکس) بین دو صفحه موازی به روش حجم محدود (finite volume) و الگوریتم سیمپل (SIMPLE) به زبان فرترن با استفاده از شبکه هم مرکز (collocated) یکنواخت-آموزش رایگان

این کد کامپیوتری متشکل از 18 سابروتین می باشد و توضیحات کافی در مورد عملکرد هر سابروتین داخل متن فایلها نوشته شده و متن کد بسیار ساده و قابل فهم است. سرعت جریان سیال ورودی به کانال دوبعدی (دو صفحه موازی) یکنواخت و برابر با Uin = 0.1 m/s در نظر گرفته شده و رژیم جریان آرام می باشد. طول کانال XL=1 m و فاصله دو صفحه موازی H=0.1 m در نظر گرفته شده است. کاربر گرامی پس از دانلود فایل زیپ و باز کردن آن در یک فولدر مشخص می بایست از کمپایلرهای معروف فرترن مانند دیجیتال فرترن ورژن 6 یا compaq visual fortran ورژن 6.5 استفاده نماید. برای تهیه این نرم افزار می توانید از طریق منوی تماس با ما درخواست خود را ارسال فرمایید. اگرچه که کد مورد اشاره با تغییرات جزئی در کمپایلرهای جدیدتر هم قابل استفاده است. لطفا قبل از شروع به ساختن project یا ران کردن کد دقت فرمایید که همه فایلها به درستی انتقال یافته اند و متن آنها به هم نریخته باشد و سپس اقدام به ران کردن نمایید. در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید با کارشناس ما از طریق منوی تماس با ما تماس حاصل فرمایید. این برنامه از یک مش یا شبکه محاسباتی یکنواخت برای حل معادلات مومنتوم و فشار استفاده کرده و الگوریتم حل معادلات SIMPLE و اسکیم (scheme) یا طرح گسسته سازی جملات جابجایی، آپ ویند مرتبه اول و نوع میانیابی فشار-سرعت، رای-چو (Rhie-Chow) می باشد. شبکه محاسباتی مورد استفاده برای حل معادلات مومنتوم از نوع هم مرکز (collocated) بوده و کد مذکور به گونه ای حرفه ای نوشته شده که قابلیت توسعه داشته و به راحتی برای حل مسائل دیگر قابل استفاده است. سابروتین main سابروتین اصلی کد می باشد که مراحل محاسبه و ترتیب صدا زدن سابروتینهای دیگر و عملکرد آن ها در آن مشخص است. دقت نمایید که در فایل setup کلیه تنظیمهای اولیه کد انجام می گیرد. مقدار عدد رینولدز حدود 100 در نظر گرفته شده ولی می توانید در اعداد رینولدز مختلف با تغییر پارامترهای داخل سابروتین setup مانند خواص سیال یا مقدار Uin کد را ران کنید و خروجی بگیرید. خروجی های این کد کامپیوتری تعدادی فایل هستند که در آنها مختصات نقاط شبکه محاسباتی، مقادیر سرعت در جهتهای x و y و مقدار فشار بصورت فایلهایی با پسوند dat. دخیره می شود. این فایلها را براحتی می توانید با نرم افزارهای مختلف گرافیکی از جمله techplot باز کرده و پروفیلهای سرعت، خطوط جریان و کانتورهای سرعت و فشار را در ناحیه طول ورودی (entry length) یا در ناحیه کاملاً توسعه یافته (fully developed) ترسیم کنید. دقت کنید وقتی عدد رینولدز را بالا می برید ممکن است محاسبات واگرا شود بنابراین لازم است مقدار ضرایب underrelax را کاهش دهید.
داشتن اطلاعات کافی دربارۀ روش حجم محدود و زبان برنامه نویسی فرترن و جریان داخل کانال دوبعدی قبل از استفاده از این کد کامپیوتری ضروری است. چنانچه علاقمند به یادگیری جزئیات derivation فرمولهای گسسته سازی هستید، میتوانید از طریق منوی تماس با ما در این وبسایت با ما تماس حاصل فرمایید. استفاده از این کد برای مقاصد آموزشی توسط اساتید دانشگاه و مدرسین CFD و روش حجم کنترل نیز بعنوان یک کد پایه و اولیه توصیه می شود (کتاب مرجع-پاتانکار Patankar). در این برنامه فانکشن های سایر طرحهای گسسته سازی جملات جابجایی مانند طرح نمایی، هیبرید و پاورلا نیز در سابروتین UVCOEF قرار داده شده و به سادگی قابل استفاده و ران گرفتن و مقایسه می باشد. آموزش جزئیات بیشتر این کد کامپیوتری رایگان می باشد. با ران کردن در حالتهای مختلف و توسعه این کد کامپیوتری می توانید پروژه های درسی یا عددی مشابه را به انجام رسانده و یا روشها و طرحهای محاسبات عددی متعدد در CFD را تحربه نمایید. کارشناسان ما در هر مورد به شما مشاوره های لازم را بصورت رایگان ارائه خواهند داد.
مشخصات نویسنده کد کامپیوتری: دکتر محمد لایقی-دکترای مهندسی مکانیک-گرایش تبدیل انرژی-فارغ التحصیل دانشگاه صنعتی شریف

دانلود پروژه درسی اثبات معادله بلازیوس و حل عددی آن به همراه برنامه کامپیوتری – درس تئوری لایه مرزی

در این فایل 7 صفحه ای، گزارش آموزشی نحوه اثبات معادله بلازیوس به روش حل تشابهی و سپس حل عددی آن با استفاده از یک برنامه کامپیوتری ارائه شده و نتایج بدست آمده بصورت نمودار ترسیم و در جداولی با داده های کتاب مکانیک سیالات پیشرفته وایت مقایسه شده است. متن برنامه کامپیوتری نیز در پیوست این فایل موجود است و صحت و دقت آن توسط متخصصین این وبسایت آزمایش شده است. مطالعه آن برای اکثر دانشجویان توصیه می شود.

دانلود پروژه درسی اجزاء محدود (المان محدود) Frequency Response of Trees

The paper shall proceed to describe a model tree and its material properties and explain the finite element model used. It shall then provide a simplified model that was tested for agreement with a mathematical solution. The paper shall then proceed to explain results obtained from finite element modeling. Natural frequencies for the first 25 modes shall be shown. The evolution of mode shapes shall be illustrated for both increasing frequencies as well as decreasing element size. The undamped response of the model tree shall be shown for a particular harmonic frequency and then the damped response shall be shown over a range of driving frequencies. Finally, the effect of rigid end zones shall be explored in more detail, combining the approaches from the previous sections to show the importance of rigid end zones.

دانلود فایل توضیحات برنامه کامپیوتری به زبان فرترن برای تحلیل جریان سیال آرام در لوله گرمایی معمولی به روش حجم محدود

در این فایل توضیحات مربوط به برنامه کامپیوتری به زبان فرترن برای تحلیل جریان سیال آرام در لوله گرمایی معمولی به روش حجم محدود به همراه نتایج آن ارائه شده است. برای خرید فایلهای این کد کامپیوتری می توانید از طریق منوی “دانلود برنامه کامپیوتری یا خرید نرم افزار” اقدام فرمایید. جهت کسب اطلاعات بیشتر ما تماس حاصل فرمایید.

دانلود رایگان فایل توضیحات کد کامپیوتری فرترن برای حل جریان آرام بخار در یک لوله گرمایی صفحه تخت (flat plate heat pipe) به روش حجم محدود

در این فایل بخشی از نتایج حل عددی در عدد رینولدز 20 شامل بردارهای سرعت، خطوط جریان و کانتورهای سرعت ارائه شده است. برای خرید کد کامپیوتری می توانید از منوی ”دانلود برنامه کامپیوتری یا خرید نرم افزار” این وبسایت اقدام فرمایید.

دانلود فایل توضیحات کد کامپیوتری به زبان فرترن برای حل جریان آرام در یک محفظه دو بعدی (2D CAVITY) با روش حجم محدود به همراه نتایج

در این فایل نتایج حاصل از تحلیل عددی جریان آرام داخل CAVITY در عدد رینولدز 400 شامل بردارهای سرعت، توزیع فشار، خطوط جریان و … ارائه شده است. برای خرید فایلهای این کد کامپیوتری می توانید از طریق منوی دانلود برنامه کامپیوتری یا خرید نرم افزار در این وبسایت اقدام فرمایید .

دانلود فایل توضیحات کد کامپیوتری به زبان فرترن برای حل جریان آرام بین دو صفحه موازی با روش حجم محدود به همراه نتایج

در این فایل نتایج حل عددی جریان سیال بین دو صفحه موازی به روش حجم محدود ارائه شده است. کد کامپیوتری مورد نظر از الگوریتم SIMPLE بهره می گیرد و سرعت همگرایی نسبتاً خوبی دارد. برای خرید فایلهای این کد کامپیوتری می توانید از طریق منوی” دانلود برنامه کامپیوتری یا خرید نرم افزار” در این وبسایت اقدام فرمایید.

دانلود رایگان فایل توضیحات کد کامپیوتری به زبان فرترن برای تحلیل جریان آرام اطراف نیم استوانه به همراه نتایج

در این فایل بردارهای سرعت، کانتور فشار، کانتور دما، خطوط جریان و توزیع عدد ناسلت در عدد رینولدز 40 و عدد پرانتل 1 ارائه شده است. برای خرید فایلهای این کد کامپیوتری می توانید با ما تماس بگیرید.

دانلود برنامه کامپیوتری به زبان فرترن برای حل معادله انتگرالی اندازه حرکت جریان آشفته روی یک صفحه به روش رانگ-کوتا

THIS PROGRAM GIVES SOLVES THE MOMENTUM INTEGRAL EQUATION TOGETHER WITH AUXILARY EQUATIONS FOR THE SHAPE FACTOR AND WALL SHEAR STRESS FOR TURBULENT BOUNDARY LAYER FLOW OVER AN ISOTHERMAL SURFACE THE HEAT TRANSFER RATE BEING OBTAINED USING THE ANALOGY SOLUTION. THE RUNGE-KUTTA SOLUTION PROCEDURE IS ADOPTED.

دانلود برنامه کامپیوتری فرترن برای حل معادلات لایه مرزی آشفته روی یک صفحه تخت با شار ثابت به روش اختلاف محدود

THIS PROGRAM SOLVES FOR TURBULENT BOUNDARY LAYER FLOW USING A FINITE DIFFERENCE METHOD. THE BOUNDARY LAYER IS LAMINAR UP TO THE TRANSITION REYNOLDS NUMBER. THERE IS A SPECIFIED HEAT FLUX AT THE SURFACE.

دانلود برنامه کامپیوتری فرترن برای حل معادلات لایه مرزی آشفته روی یک صفحه تخت با شار ثابت به روش اختلاف محدود

دانلود برنامه کامپیوتری فرترن برای حل معادلات لایه مرزی آشفته روی یک صفحه تخت با دمای ثابت به روش اختلاف محدود

THIS PROGRAM SOLVES FOR TURBULENT BOUNDARY LAYER FLOW USING A FINITE DIFFERENCE METHOD. THE BOUNDARY LAYER IS LAMINAR UP TO THE TRANSITION REYNOLDS NUMBER.

دانلود برنامه کامپیوتری فرترن برای حل معادلات لایه مرزی آشفته روی یک صفحه تخت با دمای ثابت به روش اختلاف محدود

دانلود برنامه کامپیوتری به زبان فرترن برای حل میدان جریان آرام و دمای کاملاً توسعه یافته داخل یک کانال با مقطع مستطیلی و دما ثابت به روش اختلاف محدود

THIS PROGRAM SOLVES FOR THE HEAT TRANSFER RATE IN FULLY-DEVELOPED LAMINAR FLOW IN A RECTANGULAR DUCT.
دانلود برنامه کامپیوتری به زبان فرترن برای حل میدان جریان آرام و دمای کاملاً توسعه یافته داخل یک کانال با مقطع مستطیلی و دما ثابت به روش اختلاف محدود

دانلود برنامه کامپیوتری به زبان فرترن برای حل جابجایی آزاد جریان آرام داخل یک کانال مستطیلی دما ثابت و قائم به روش اختلاف محدود

THIS PROGRAM SOLVES FOR NATURAL CONVECTIVE STEADY LAMINAR FLOW THROUGH A VERTICAL PLANE CHANNEL. THE FLOW IS ASSUMED TO BE SYMMETRICAL ABOUT THE CENTRE-LINE. A UNIFORM WALL TEMPERATURE IS ASSUMED. THE PARABOLIC FORM OF THE GOVERNING EQUATIONS ARE SOLVED USING A DIFFERENCE TECHNIQUE WITH A UNIFORM GRID SPACING IN THE CROSS-STREAM DIRECTION.

دانلود برنامه کامپیوتری به زبان فرترن برای حل میدان جریان و انتقال حرارت جابجایی در لایه مرزی آرام روی یک صفحه افقی به روش اختلاف محدود

THIS PROGRAM SOLVES FOR LAMINAR BOUNDARY LAYER FLOW OVER A SURFACE USING THE FINITE DIFFERENCE TECHNIQUE. A CONSTANT (I.E. UNIFORM) GRID SPACING IS USED. THE DIMENSIONLESS WALL TEMPERATURE AND FREESTREAM VELOCITY DISTRIBUTIONS ARE DESCRIBED BY 3RD-ORDER POLYNOMIALS.

دانلود برنامه کامپیوتری به زبان فرترن برای حل انتقال حرارت جابجایی ترکیبی در لایه مرزی آرام روی یک صفحۀ قائم به روش اختلاف محدود

This Program Solves for Mixed (Combined) Convective Laminar Boundary Layer Flow Over a Vertical
Flat Plate Using a Finite Difference Technique. A Constant (i.e. Uniform) Cross-stream Grid Spacing is Used .There is either a Specified Surface Temperature or a Specified Surface Heat Flux.

دانلود برنامه کامپیوتری به زبان فرترن برای حل میدان جریان و دمای ماندگار اطراف یک استوانه با مقطع مربع در اعداد رینولدز کم (جریان متقارن) به روش اختلاف محدود

THIS PROGRAM SOLVES THE FLOW OVER A SQUARE CYLINDER. STEADY SYMMETRICAL
FLOW IS ASSUMED. THE FULL NAVIER-STOKES AND ENERGY EQUATIONS ARE USED IN OBTAINING THE SOLUTION. THE PROGRAM IS INTENDED TO BE USED TO STUDY LOW REYNOLDS NUMBER FLOWS.

دانلود برنامه کامپیوتری به زبان فرترن برای تولید شبکه محاسباتی اطراف یک نیم استوانه با استفاده از معادلات دیفرانسیل جزئی بیضیگون

THIS PROGRAM GENERATES ELLIPTIC GRIDS AROUND A SEMI-CYLINDER USING ELLIPTIC PARTIAL DIFFERENTIAL EQUATION METHOD
برنامه کامپیوتری به زبان فرترن برای تولید شبکه محاسباتی اطراف یک نیم استوانه با استفاده از معادلات دیفرانسیل جزئی بیضیگون (منبع-کتاب دینامیک سیالات محاسباتی هافمن -جلد دوم)
مشخصات نویسنده برنامه کامپیوتری: دکتر محمد لایقی-دکترای مهندسی مکانیک-گرایش تبدیل انرژی-فارغ التحصیل دانشگاه صنعتی شریف
دانشجویانی که درس CFD II دادند و اساتید علاقمند به این روش می توانند از این کد کامپیوتری استفاده نمایند.

دانلود برنامه کامپیوتری به زبان فرترن برای تولید شبکه محاسباتی به روش جبری اطراف یک نیم استوانه

THIS PROGRAM GENERATES ORTHOGONAL GRIDS AROUND A SEMI-CYLINDER USING ALGEBRAIC METHOD.
برنامه کامپیوتری به زبان فرترن برای تولید شبکه محاسباتی به روش جبری اطراف یک نیم استوانه
مشخصات نویسنده برنامه کامپیوتری: دکتر محمد لایقی-دکترای مهندسی مکانیک-گرایش تبدیل انرژی-فارغ التحصیل دانشگاه صنعتی شریف

دانلود برنامه کامپیوتری حل عددی انتقال حرارت جابجایی آزاد آرام داخل یک محفظه مستطیلی به روش اختلاف محدود

THIS PROGRAM SOLVES FOR NATURAL CONVECTIVE
LAMINAR FLOW IN A RECTANGULAR
ENCLOSURE USING A FINITE DIFFERENCE TECHNIQUE WITH
AN UNDER-RELAXATION ITERATIVE PROCEDURE.
A CONSTANT (I.E. UNIFORM) GRID SPACING IS USED.
این برنامه کامپیوتری انتقال حرارت جابجایی آزاد داخل یک محفظه مستطیلی را با روش اختلاف محدود و بصورت عددی تحلیل می کند

دانلود برنامه کامپیوتری به زبان فرترن برای حل عددی میدان جریان آرام و دمای کاملاً توسعه یافته داخل کانال مستطیلی به روش اختلاف محدود

THIS PROGRAM SOLVES FOR DEVELOPING LAMINAR PLANE DUCT FLOW.
THE VELOCITY AND TEMP. FIELDS ARE SIMULTANEOUSLY DEVELOPING.
THE FLOW IS ASSUMED TO BE SYMMETRICAL ABOUT THE CENTRE-LINE
AND THE FLOW IN HALF OF THE DUCT IS CALCULATED.
AN EXPLICIT FINITE DIFFERENCE TECHNIQUE IS USED
EITHER THE WALL TEMP. OR THE WALL HEAT FLUX IS UNIFORM.